Khamis, 31 Mei 2012

Cerita Disebalik Kesan Durian Runtuh


Blog Ibn75.wordpress.com

KULAIJAYA- “Ada anak peneroka sanggup curi ic ibunya dan pergi ambik duit 5k kat pejabat Felda. Sanggup tipu katakn dia paling layak dpt duit sbb kononnya ibu dah meninggal dunia. Walhal ibunya masih hidup,” Demikian cerita Mazlan Aliman, AJK PAS Pusat di laman facebooknya.

Katanya lagi, Selain daripada pemberian durian runtuh sebanyak RM15,000 yang diumumkan oleh Perdana Menteri kepada warga Felda baru-baru ini, kisah yang dikaitkan dengan isu borang pinjaman pembelian saham Felda Global Ventures Holding (FGVH) tidak kurang menariknya.

“Ada kes seorang anak peneroka yg tinggal menjaga ibunya yg uzur dihalau keluar oleh abangnya yg sulong hanya kerana si adik tak mahu sign borang pinjaman. Ada pula isteri yg kuat Umno mintak cerai dgn suaminya kerana sisuami tak mahu sign borang pinjaman.

“Ada kes saya dihubungi tengah mlm adik beradik yg emak bapaknya dah meninggal dunia sedang bergaduh smpai bertumbuk gara2 tak puashati pengagihan duit 5k tu,” katanya lagi.

Dalam pada itu, Mazlan yang juga Timbalan Pesuruhjaya III PAS Negeri Johor berkata, akibat pemberian RM5000 itu juga beliau dilemparkan dengan pelbagai fitnah kononnya wang tersebut telahpun diselewengkannya.

“Di sebarkan cek yg mak saya terima dan saya pulun semuanya. Hatta gambar mak mertua saya dgn YB Halimah Sadiq, MP Tenggara dijaja dlm blog, fb dll.

“Saya dah lali dgn fitnah. Bukan setahun dua saya di keji, maki hamun, fitnah dsbnya. 20 tahun saya lalui. TERIMAKASIH kpd orang yg fitnah saya, Alhamdulillah, bnyk pahala saya dapat.

“Mak saya masih hidup. Paling rapat dgn dia, walaupun saya sibuk. Mak saya boleh jelaskan segala2nya.

“Semangat saya dan rakan2 bertambah kuat. Makin di fitnah, lagi terangsang berusaha jatuhkan BN. Kpd mereka yg buat fitnah, termasuk mendakwa kawan baik saya, sekampung dgn saya, saudara saya…teruskan usaha anda jika ianya menambah pahala anda semua. Saya hanya berserah kpd Allah… Allah beserta dengan org2 benar,” katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan