Isnin, 28 Mei 2012

Peranan Penulis Blogger. KEPEKAAN Itu Penting


Blog Ibn75.wordpress.com

AYER HITAM – Sasterawan muda, Amni Jagat berpendapat bahawa bagi memikat hati para pembaca dalam dunia maklumat di hujung jari ini maka para penulis harus mempunyai daya kepekaan yang mendalam.

Katanya lagi, keprihatinan itu pula harus bersama dengan tahap kepekaan yang terarah kepada Kepelbagaian bidang lebih-lebih lagi manusia kini sudah bijak menilai sesuatu maklumat yang disampaikan.

Sehubungan itu, tambahnya lagi, pembacaan kepada kepelbagaian maklumat mampu menangani masalah-masalah yang dihadapi oleh para penulis hari ini.

”Penulis perlu banyak kepekaan. Peka kepada semua keadaan. Nak banyakkan maklumat adalah dengan pembacaan,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan Taklimatnya pada program Seminar Media Baru dan Bengkel ICT anjuran Lajnah IT Badan Pehubungan PAS Negeri Johor, di Bangunan PAS Kawasan Ayer Hitam, Taman Suria, dekat sini, baru-baru ini.

Turut menyampaikan taklimat penerangan yang membabitkan media baru ialah editor di Nusajayakini dan pembantu webmaster di portal berita Selatan Online.

Pada majlis yang sama, para peserta dialu-alukan menghantar sebarang berita dan maklumat aktiviti di kawasan masing-masing kepada kedua medium terbabit bagi menyampaikan maklumat terus kepada masyarakat dengan lebih praktikal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan