Sabtu, 19 Mei 2012

SMS Ugutan Diterima, Lagi Tindakan Tidak Bertamadun Dikesan

Oleh Ibn_bacoks

JOHOR BAHRU – Satu lagi siri provokasi diterima oleh penyokong Pakatan Rakyat (PR) negeri ini apabila dua ahli PKR Cabang Pengerang menerima dua pesanan khidmat ringkas (SMS) berbaur ugutan.

Tindakan tidak bertamadun itu diterima daripada individu yang tidak dikenali dipercayai mempunyai hubungan dengan kegiatan mereka dalam isu bantahan mengenai pengambilan tanah yang hangat di Pengerang, Kota Tinggi.

Kedua-dua SMS itu telah ditinggalkan kepada Yahya Mas Piie, Naib Pengerusi PKR Cabang Pengerang dan Taufiq Tahir, Setiausaha PKR Cabang Pengerang pada ahad lalu jam 12.48 tengah malam daripada dua nombor yang berlainan.

SMS itu berbunyi : Ini aktiviti UMNO, jangan buat kacau, kalau tak majlis Anwar 25 Mei ini akan huru-hara dan kalau nak rumah kau kena bakar malam esok, cubalah buat sabotaj malam esok.

Yahya dalam satu kenyataan dilaporkan berkata, dia berharap perkara ini disiasat segera kerana bimbang keselamatan diri.

Sementara itu, Taufiq turut dilaporkan berkata, dia menganggap SMS tersebut sebagai provokasi untuk menakut-nakutkan mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan