Selasa, 22 Mei 2012

Ujian : Bukti Perjuangan PAS Benar


Oleh ibn_bacoks

KULAIJAYA – Suhaizan Kaiat, Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) membayangkan bahawa disebalik pelbagai ujian yang dihadapi para pejuang merupakan antara pra syarat kepada kejayaan dan perjuangan PAS berada di landasan yang benar.

Katanya, ramai dikalangan pimpinan PAS telah diuji dengan ancaman, ugutan, penyakit dan sihir namun baginya itulah nilai yang harus dibayar oleh para pejuang dalam parti Islam itu.

”Ada sahabat diuji seperti Hj. Dzulkefly Ahmad yang lantang membongkar isu KFC, rumah dibom, disihir dan mendapat penyakit kronik.

”Mazlan Aliman, yang lantang memperjuangkan isu Tanah, rumahnya disimbah cat merah. Begitu juga dengan Ustaz Rozali Jamil, dari Dewan Ulamak juga terkena sihir. Dia tak dapat teruskan dakwah kerana ada perkara tak elok yang menimpa beliau.

”Ustaz Azam (Razak) Timbalan Ketua pemuda. Sangat aktif dalam tarbiah. Sekarang tak hadir kerana anak disihir bagi round ke dua. Ini untuk bunuh anaknya pula. Pengorbanan beliau cukup besar.

”Begitu juga, Salleh Tamjis, Exco Pemuda. Isteri terlantar sakit kerana disahkan mengidap kanser tahap ke dua. Inilah bayaran yang dibuat untuk perjuangan,” tegasnya lagi.

Beliau berkata, petanda Pakatan Rakyat (PR) semakin hampir untuk menguasai Nusajaya setelah kenyataan Pengarah Eksekutif, Dewan Perdagangan Amerika-malaysia (AMCHAM), Fui K. Soong menjangkakan Johor akan menjadi pusat kepada gelombang perubahan pada pilihan raya Umum (PRU 13) melimpah sehinggan Melaka dan Negeri Sembilan.

Selain itu, sosio-politik di negeri ini mempunyai sedikit persamaan dengan Selangor sedikit sebanyak telah membuka minda rakyat untuk melakukan perubahan.

”Malahan, kejatuhan Presiden Mesir Hosni Mubarak dan pemimpin zalim Timur tengah ‘Arab Spring’ boleh jatuh, apalagi pemimpin cicak mengkarung UMNO dalam negara ini,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian dalam ucapan dasarnya pada majlis perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS Negeri Johor kali ke 40, di Bandar Putra, Kulaijaya, dekat sini, ahad lepas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan