Ahad, 27 Mei 2012

Himpunan TANAH Naik Semangat Juang

Oleh ibn_bacoks

KULAIJAYA – Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) Suhaizan Kaiat memberitahu Himpunan Tanah Rakyat (TANAH) yang diadakan di pekarangan pusat beli belah Plaza Angsana akhir bulan lepas berjaya menaikkan semangat juang untuk menawan Nusajaya.

Beliau berkata, walaupun himpunan itu dianggap tidak berjaya oleh sesetengah pihak namun baginya TANAH berupaya menyuntik komitmen yang lebih padu dan tahan diuji.

”Momentum daripada BERSIH 3.0. Tak pernah dalam sejarah di Johor lepas merdeka 5000 orang berjaya dikumpulkan di Dataran Bandaraya.

”Himpunan TANAH, walaupun tiada pimpinan besar datang seperti Tok Guru Nik Aziz, Tok Guru Hj Abdul Hadi, Datuk seri Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang tapi tetap dapat buat himpunan besar lebih 2000 orang.

”Itulah kejayaan dan ia merupakan komitmen untuk diuji. Benar, himpunan ini dapat naikkan semangat petugas-petugas. Tahniah diatas kejayaan ini.

”Dulu himpunan membantah IFC 300 orang sahaja dah dianggap berjaya, apa tah lagi 3000 orang seperti TANAH,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan penggulungan di Muktamar Dewan Pemuda PAS kali ke 40 dekat sini, baru-baru ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan