Khamis, 17 Mei 2012

Baca Fatihah Lebih Lancar Daripada Pemimpin UMNO?

Oleh ibn_bacoks

PONTIAN – ”Kalau izinkan saya boleh membaca surah al-fatihah, bacaan saya lebih laju daripada pemimpin UMNO,” demikian kata yang bernada sinikal daripada M Subramanian, Ketua Penerangan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Johor.

Tegasnya lagi, UMNO gagal memperjuangkan agama Islam di negara ini kerana pengajaran yang terkandung dalam al-quran jauh dari pengamalannya.

”Ada disebut antara sifat Nabi (Muhammad saw) ialah sidiq, amanah, tabligh dan fatonah. (malangnya) UMNO ambil fatonah untuk melakukan pecah amanah.

”Anak Dr. Mahathir ada saham terbesar arak di Filipina. Adakah ini namanya UMNO nak bela Islam?

”Adakah Nabi saw suruh sokong orang yang makan rasuah?

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapannya dalam majlis Ceramah Umum di pekarangan Markas PAS Cawangan Kampung Parit Mohd Zin, Api-api, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Raden Sarobo Pono, Yang Dipertua PAS Pontian, Dr Ungku Mohd Noor Ungku Mahmod, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Pulai Sebatang, Mohd Faizul Hakim Ahmad, Ketua Pemuda PAS Pontian.

M Subramanian yang sudah 250 kali berceramah di pentas Pakatan Rakyat turut memberitahu bahawa orang Melayu tidak dapat menerima perjuangan PAS kerana disebabkan peranan yang dimainkanTun Dr Mahathir Mohamad, bekas Perdana Menteri Malaysia.

Beliau mendakwa Tun Mahathir berjaya mengubah persepsi masyarakat untuk tidak menyokong parti Islam itu.

Walhal katanya lagi, UMNO sendiri dilihat gagal mempertahankan agama dan bahasa Melayu itu sendiri.

”Bahasa apa yang diperjuangkan? UMNO itu pun dalam bahasa inggeris !,” tegasnya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan