Isnin, 21 Mei 2012

Pemuda Perlu Kuasai Media Baru


Oleh ibn_bacoks

KULAIJAYA – Pemuda PAS disaran supaya mampu menguasai media baru bagi menyakinkan masyarakat tentang peranan PAS sebagai satu gerakan politik dan dakwah kerana ia selari dengan perkembangan semasa.

”Media baru adalah kerja Pemuda. Itu hari ini kerana ia selari dengan arus tersebut,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan pada majlis perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS Negeri Johor, dekat sini, semalam.

Katanya lagi, keikhlasan merupakan asas kepada perjuangan bagi mengelak daripada mudah gugur dan ‘letih’ dipertengahan jalan.

”Dato’ Hassan Ali. Datang tempat saya berceramah di Benut, Pontian. Yang panggil (Datuk) Ahmad Maslan. Kenapa jadi begitu?.

”Kerja kena ada motivasi dan kerja kena ada ikhlas. Kalau bekerja kerana orang lain, kita akan letih, bukan kerana Allah.

”Dalam PAS bukan mata benda yang dicari tapi keikhlasan. Mudah-mudahan diberkati. Saya teringat 12 tahun lepas sewaktu Tok Guru Nik Aziz Nik Mat Berceramah di Kota Tinggi. Tol Guru kata, kalau baca Quran, Allah akan turunkan Malaikat rahmat.

”Kerja kita nak terjemahkan quran dalam masyarakat walaupun kerja tampal poster. Sekalipun guna facebook untuk yakinkan masyarakat,” tegas beliau lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan