Rabu, 2 Mei 2012

Lagi Provokasi Dibuat, Kini Giliran PAGOH



PAGOH – Setelah Johor digegarkan dengan Perbuatan pihak tertentu yang membuat provokasi di tiga kejadian simbah cat dalam masa seminggu nyata geraf saraf sebuah parti perkauman dalam negara tidak putus asa mencipta propaganda agar sentimen agama terus dimainkan dengan licik sekali.
Terbaru, Bunting provokasi turut dikesan di Parlimen Pagoh yang mana Tan Sri Muhyiddin Hj. Yassin, Timbala Perdana Menteri Malaysia adalah penyandangnya.
Hairan dengan tindakan tidak bertamadun ini, Dewan Pemuda PAS (DPPK) Pagoh menyifatkan ia sebagai satu tindakan yang tidak profesional yang dilakukan oleh golongan terdesak tersebut.
“Ini namanya baling batu sembunyi tangan. (tindakan ini)Tak profesional langsung,” Ujar jurucakapnya di laman sosial rasmi facebooknya.
Bengang dengan isu tanah yang diperjuangkan PAS negeri dipercayai antara sebab yang mendorong tindakan itu dilakukan setelah DPPK Muar, Bakri dan Pagoh menyerahkan memorandum tanah kepada Pejabat Daerah Muar baru-baru ini.
“Alhamdulillah, penyerahan memorandum kepada Pejabat Daerah Muar sempurna di terima oleh Encik Farhan, Penolong Pegawai Daerah Muar. Memorandum TANAH dan sekali lagi penyerahan memorandum Peneroka Sungai Pulai di sertai 100 yang lain. Tahniah kepada Dppk Ledang, Dppk Bakri, Dppk Pagoh dan semua yang memberi sokongan. Semoga diberkati Allah,” kata Mohd Faizul Salleh, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Johor dalam satu kenyataan.
Selain itu, isu Lynas dipercayai turut memberi tekanan perasaan pihak tertentu apabila sekumpulan rakyat mengadakan perhimpunan aman di Pekan Pagoh baru-baru ini.
Kira-kira 100 orang berhimpun sebagai membantah pembinaan loji nadir di Lynas, Pahang seperti yang disiarkan dalam laman facebook Dppk Pagoh.
Walaupun Pagoh dianggap selesa bagi Muhyiddin bagaimanapun dengan provokasi sebegini sedikit sebanyak mencalarkan kredibiliti ahli Parlimen itu yang rata-ratanya, umum menganggap publisiti murahan seperti ini adalah satu strategi lapuk dan ketinggalan zaman. Soalnya, adakah  Muhyiddin sudah rasa tergugat untuk mengekalkan kedudukannya dalam Plihan raya Umum (PRU) 13 nanti?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan