Khamis, 3 Mei 2012

TANAH : Yakin Lebih 10,000 Akan Berhimpun Di Angsana



AYER HITAM – ”Kalau tengok sambutan hari ini, 10,000 lebih boleh sampai (akan hadir perhimpunan Tanah Rakyat TANAH). Respon yang diberikan cukup baik momentum dari BERSIH lepas,” demikian kata Suhaizan Kaiat, Ketua Sekretariat Gabungan Tanah Rakyat (TANAH).
Beliau berkata demikian ketika merujuk kepada kehadiran peserta yang menggalakkan pada majlis pelancaran program Konvoi TANAH di pekarangan Dewan Marwan Al-Hakim, Ayer Hitam, dekat sini, semalam.
Hadir sama, Ustaz Azam Abdul Razak, Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Johor, Hj. Mardi Marwan, Naib Yang Dipertua PAS Ayer Hitam.
Katanya yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Johor, program yang bermula 10.00 pagi itu bertujuan untuk memberi kesedaran kepada ramai berhubung masalah tanah dengan aktiviti edaran risalah dan jelajah ke seluruh daerah di negeri ini.
Pada program yang sama, para peserta diagihkan mengikut kumpulan dengan melibatkan daerah seperti Batu Pahat, Pontian, Gelang Patah dan lain-lain,
Difahamkan, sebelum perhimpunan besar-besaran yang dijadualkan di Johor Bahru hujung minggu ini, perhimpunan bagi menyampaikan memorandum turut diadakan di pejabat tanah di setiap daerah.
Dalam pada itu, TANAH menuntut supaya dikembalikan Pulau Batu Putih, siasat penyerahan tanah KTM Tanjung Pagar, hentikan pengurniaan tanah KPRJ dan kroni, rampas tanah penyeleweng, selamatkan tanah rizab Melayu, wartakan tanah rizab orang Asal, ketelusan pengurniaan tanah, pemilik tanah miliki ekuiti projek mega, selesaikan projek rumah terbengkalai dan menghentikan manipulasi dan kurangkan birokrasi.
Sehubungan itu, gesaan umum agar menyertai pehimpunan di pekarangan pusat beli belah terkenal Plaza Angsana 5 Mei dibuat sebagai menyokong tuntutan yang dibawa dan didengari pihak kerajaan UMNO-BN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan