Jumaat, 18 Mei 2012

Akibat Kecuaian, PAR Permas Mohon Penjelasan


Oleh Ibn_bacoks

PASIR GUDANG – Nasib yang menimpa sepasang suam isteri yang mendakwa anaknya koma selepas suntikan dibuat telah mendapat perhatian Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Permas.

Penyelianya, Syed Othman Syed Abdullah berkata, pihaknya telah menerima aduan daripada Nor Azmi Sarmin, 38 setelah anaknya Mohd Haiqal tidak sedarkan diri kerana diberi suntikan sebelum dihantar ke sebuah Hospital di ibu negara bagi menjalani pembedahan salur hati yang tersumbat pada 31 januari lalu.

Difahamkan, suntikan itu diperlukan kerana mengambil alasan agar anak Nor Azmi tidak meronta di dalam ambulans sepanjang perjalanan ke sana.

Bagaimanapun, sebaik sedar dari koma, keadaan mangsa sudah tidak normal, tidak boleh bergerak, tidak mengenali orang sekeliling, manakala seluruh badannya pula menjadi lumpuh.

Sementara itu, Nor Azmi berkata, meskipun pembedahan terhadap salur hati tersumbat berjaya, namun anaknya dipindahkan semula ke hospital di negeri ini, sejak 10 Februari lepas.

”Anak saya yang dirawat di hospital kerajaan di sini dengan keadaannya tidak berubah malah bertambah teruk dengan kaki membengkak dan luka-luka di bahagian badan akibat terlalu lama berbaring,” katanya lagi.

Sehubungan itu, PAR Permas cuba mendapatkan penjelasan daripada pihak hospital dan tindakan undang-undang bakal diambil sekiranya kes ini dirujuk akibat kecuaian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan