Rabu, 30 Mei 2012

PAS Benut Sanggah Kenyataan Ahmad Maslan


Oleh Ibn_bacoks

PONTIAN – PAS Dewan Undangan Negeri (Kawasan) Benut, Pontian menyanggah kenyataan yang dikeluarkan oleh YB Datuk Ahmad Maslan, Ahli Parlimen Pontian berhubung gerakan dakwah yang dilakukan PAS dianggap tidak menyeluruh, kata Ustaz Atan Gombang, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut.

”Ahmad Maslan menyatakan demikian ketika memberikan ucapan pada majlis sambutan Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru kali ke 13, bagi Sekolah Rendah Agama Bersepadu (SRAB) Kerajaan Johor, Pontian 19 Mei lepas.

”Dalam kenyataannya itu, beliau menyebut seolah-olah PAS tiada kerja lain selain hanya berceramah siang dan malam malangnya orang bukan Islam tidak didakwahnya.

”Suka ditegaskan di sini, PAS peringkat Parlimen Pontian telah mempunyai kira-kira 30 ahli di kalangan orang bukan Islam dengan menyertai Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) peringkat Pontian.

”Disamping itu, aktiviti dakwah kami turut disertai oleh anggota bukan Islam seperti program Kuliah, ceramah dan lain-lain,” katanya lagi,

Malahan, kata beliau lagi, PAS Pontian kerap mengadakan lawatan ke rumah-rumah orang bukan Islam seperti lawatan sempena kematian bagi tujuan berdakwah ke atas kaum tersebut.
Sehubungan itu, Pihaknya meminta Ahmad menarik balik kenyataannya itu kerana ia tidak disokong dengan fakta yang benar.

Manakala kenyataan itu beliau sifatkan sebagai satu usaha memburuk-burukkan PAS yang selama ini terbukti sebagai parti yang berusaha melebarkan dakwah Islamiah kepada masyarakat dalam negara ini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan