Selasa, 8 Mei 2012

BERSIH 3.0 : Khidmat Guaman Untuk Mangsa



JOHOR BAHRU – Pusat Aduan Rakyat (PAR) Johor bercadang untuk menyediakan khidmat guaman kepada Fadzil Salleh, 53, setelah mendakwa dilanggar sebuah kereta peronda polis dalam satu kejadian pada perhimpunan BERSIH 3.0 baru-baru ini.
Penyelianya, Syed Othman Syed Abdullah turut menggesa pihak polis menjalankan siasatan secara telus dan profesional serta mengesan individu yang bertanggungjawab untuk dihadap ke muka pengadilan.
Dalam kejadian 28 April lepas, Fadzil bersama 5 rakannya berjalan kaki dalam perjalanan ke Dataran merdeka untuk menyertai perhimpunan itu.
Difahamkan, ketika berada di hadapan pusat membeli belah di Jalan Tuanku Abdul Rahman, Kuala Lumpur dia ternampak sebuah kereta peronda polis berada pada jarak kira-kira 20 meter di pandu oleh seorang anggota polis sebelum hilang kawalan lalu merempuhnya.
”Kejadian berlaku terlalu pantas. Sebelum itu, saya ternampak seorang individu bertindak melontar botol mineral menyebablan cermin hadapan kereta peronda berkenaan retak, lalu kereta bergerak laju sebelum menghimpit ke sebelah kanan laluan.
”Dalam suasana panik itu, kereta itu terbabas lalu merempuh saya menyebabkan saya melambung dan tidak sedarkan diri,” ujarnya dalam satu kenyataan media.
Susulan kejadian itu, satu laporan polis dibuat di Balai Trafik Seri alam, Pasir Gudang pada 29 April lalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan