Khamis, 10 Mei 2012

Iklan Karnival UMNO Dipersoal

Blog Ibn75.wordpress.com

JOHOR BAHRU – Dewan Pemuda PAS Negeri (DPPNJ) Johor mempersoal kedudukan iklan yang dimuat di dada akhbar tempatan yang memaparkan Karnival UMNO yang dijadualkan berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil Kuala Lumpur 11 – 13 Mei depan.

Ketuanya, Suhaizan Kaiat berkata, pihaknya mempersoalkan nilai kos dan status penyumbang pengiklanan yang dianggap menelan belanja yang begitu besar.

Malah, Suhaizan turut mempertikaikan kredibiliti iklan tersebut diatas kemampuan UMNO sebagai sebuah parti politik dengan menganjurkan program sedemikian dikhuatiri penggunaan jentera kerajaan secara berleluasa berlaku untuk tujuan kepentingan parti itu.

”Berapa harga iklan ini? Dengan duit siapa iklan ini dibuat? Ini program parti atau program kerajaan?” tanya Suhaizan menerusi laman rasmi facebooknya semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas iklan satu muka penuh di muka surat 41 yang tertera di akhbar Sinar Harian, 9 Mei dengan memaparkan program Karnival UMNO sempena 66 tahun kelahirannya.

Bagaimanapun, dalam reaksi pengunjung laman facebooknya turut mempertikaikan tarikh sebenar kelahiran UMNO didakwa bukan bermula dari 1946 sebaliknya pada tahun yang lain.

”Memang UMNO baru berumur 24 tahun kalau tak percaya mari kita cabar UMNO tunjukkan sijil pendaftaran parti UMNO.

”Kita tengok tarikh UMNO didaftarkan. Sijil pendaftaran UMNO yang dikeluarkan pada tahun 1946 dah tak boleh digunakan lagi kerana diharamkan oleh mahkamah pada tahun 1988. Beranikah UMNO tunjukkan sijil pendaftaran asal yang dikeluarkan oleh ROS,” kata Khairul Anwar Abdullah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan