Isnin, 14 Mei 2012

Orang Ramai Dikerah Hadiri Himpunan UMNO?

Blog Ibn75.wordpress.com

PONTIAN – UMNO Didakwa mengerahkan 5 orang setiap cawangannya di seluruh negara untuk menghadiri perhimpunan ulang tahun ke-66 parti itu di Stadium Nasional Bukit Jalil baru-baru ini.

Menurut Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Pulai Sebatang, Dr Ungku Mohd Noor Ungku Mahmod, selain 4,000 buah bas digunakan mengangkut penumpang, UMNO turut dilihat gagal menghimpunkan rakyat bagi menyamai jumlah kehadiran peserta BERSIH 3.0 yang membanjiri ibu negara, 28 April lepas.

”Bas 4,000 buah dengan 5 orang setiap cawangan dikerah percuma hadiri ulang tahun UMNO, itupun masih tewas dengan bilangan peserta BERSIH 3.0.

”Takziah 77 cedera, seorang meninggal dunia dalam kemalangan pulang. Itulah takdir tak cedera dibelasah Polis dan Gas Pemedih mata, cedera kemalangan pula,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas laopran akhbar berhubung tiga bas rombongan ahli UMNO yang menghadiri perhimpunan ulang tahun ke-66 parti itu di Stadium Nasional Bukit Jalil terbabit dalam dua nahas berasingan yang meragut tiga nyawa.

Di Seremban, Negeri Sembilan nahas kira-kira jam 3 pagi itu membabitkan dua bas berkenaan dengan sebuah treler di kilometer 259 Lebugraya Utara-Selatan, berhampiran susur keluar ke Port Dickson.

Nahas itu meragut Roa Dol,79 daripada Batu Pahat akibat kecederaan teruk di kepala dan badan.

Sementara itu, di Lenggong, Perak turut berlaku kemalangan dalam perjalanan pulang ke Gerik bertembung lori di kilometer 45, Jalan Kuala Kangsar – Gerik di Kampung Gua Badak.

Dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi itu, dua maut, tiga parah dan 17 lagi cedera ringan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan