Isnin, 14 Mei 2012

TANAH : Ia Untuk Dijaga, Bukan Digadai – Dr Mahfodz

Blog Ibn75.wordpress.com

JOHOR BAHRU – Para pemimpun UMNO diingatkan agar memelihara anugerah tanah kurniaan Allah daripada diseleweng dan digadai secara berleluasa bagi kepentingan diri.

Perkara ini dinyatakan secara tegas oleh Dato’ Dr Mahfodz Mohamed, Pesuruhjaya PAS Negeri Johor dengan katanya, tanah amat diperlukan manusia menjalani kehidupan yang lebih teratur dan unsur-unsur yang membawa kepada sebarang bentuk penyelewengan adalah dilarang.

”Pentingnya tanah dalam Al quran 300 kali Allah sebut dan suruh jaga tanah, makmurkannya bukan gadai dan hancurkan tanah.

”Untuk selesaikan masalah tanah, kena tumbangkan UMNO dalam pilihan raya umum (PRU) ke 13 nanti.

”Kita, bukan setakat hidup nak tanah malah matipun nak tanah. Tak kan nak (bila meninggal dunia) nak campak kat Selat Tebrau.

”Bahkan, kalau tiada air boleh tayammum dengan menggunakan tanah (Ini menunjukkan betapa pentingnya tanah),” tegas Dr Mahfodz yang juga Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Gambir.

Sehubungan itu, beliau berpendapat bahawa UMNO perlu menyerahkan pentadbiran negara secara terhormat disamping memberi jaminan pilihan raya umum (PRU) tidak dihinggapi unsur-unsur penipuan.

”Minta mereka serahkan kerjaan secara terhormat dengan pilihan raya yang bersih,” katanya lagi ketika berucap di hadapan umum pada Himpunan Tanah Rakyat di Plaza Angsana, baru-baru ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan