Ahad, 13 Mei 2012

Gugur Islam Dari PAS : PERKASA Habis Modal



JOHOR BAHRU – PERKASA dikecam hebat dalam laman sosial facebook kerana mencadangkan  Majlis Fatwa Kebangsaan mengadakan muzakarah bagi membincangkan kewajaran PAS menggunakan perkataan Islam pada parti itu.
Malah, PERKASA turut didakwa sudah kekeringan modal dan tiada sebarang aktiviti yang ingin dibuat melainkan mencari satu isu bagi menarik populariti yang kian merudum sejak akhir-akhir ini.
“Mungkin mereka tiada aktiviti, lalu diajukan benda2 pelik dan tidak berasas sebegini untuk mencari populariti dan masuk dalam buku laporan tahunan persatuan..
“Cukuplah2 tu..Mari bersama kepimpinan Ulama’..,”kata pemilik laman facebook Syafiq Hamdani.
Portal Berita Malaysiakini hari ini menyiarkan PERKASA cadang Majlis Fatwa kaji gugur nama Islam PAS
Presidennya Datuk Ibrahim Ali dilaporkan berkata sudah sampai masanya majlis fatwa berbuat demikian memandangkan ia boleh mengelirukan umat Islam, terutama di kalangan penyokong fanatik parti itu.
Ibrahim mengambil Contoh ialah seperti kenyataan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mewajibkan umat Islam khasnya penyokongnya menyertai perhimpunan yang dianjurkan pertubuhan bukan kerajaan yang menimbulkan kekacauan di ibu negara baru-baru ini.
Difahamkan, dengan kenyataan tidak beretika ini, kemungkinan bantahan daripada para penyokong PAS bakal dihadapi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan