Ahad, 22 April 2012

Pemohon Rumah Mesra Rakyat Disantuni Dr Mahfodz



LEDANG – Meskipun tiada perkembangan positif pada permohonan untuk mendapatkan bantuan Rumah Mesra Rakyat sejak 3 tahun lalu bagaimanapun Zulkarnain Sarijor, 43, gembira menerima kunjungan daripada Dato’ Dr Mahfodz Mohamed, Pesuruhjaya PAS Negeri Johor.
Difahamkan, dia bersama isteri dan lima orang anaknya dari kampung Melayu Raya, Sagil dekat sini mendakwa sudah mengemukakan permohonan tersebut pada tahun 2009 dan 2011.
”Dua kali mohon bantuan Rumah Mesra Rakyat tetapi sehingga kini masih tiada perkembangan positif. Saya sangat kecewa dan putus harapan untuk mohonnya semula,” ujarnya dalam satu kenyataan.
Katanya lagi, sementara menantikan jawapan yang tidak kunjung tiba, dia bersama keluarga menetap di rumah usang peninggalan orang tua dengan zink yang sudah banyak bocor akibat tiada pilihan lain dan tidak mampu membaikinya.
Malahan, ujarnya lagi dengan pendapatan RM400 sebulan hasil mengambil upah menoreh getah di kebun milik penduduk kampung menyukarkannya untuk baik pulih rumah tersebut.
”Lebih rasa terbeban apabila penyakit sawan yang dihidapi sejak kecil menyerang dan ketika itu saya tidak boleh bekerja.
”Memang tertekan setiap kali penyakit datang dan kami sekeluarga terpaksa berjimat cermat untuk memastikan keperluan makanan anak-anak mencukupi.
”Mujur anak-anak memahami keadaan saya dan tidak meminta sesuatu diluar kemampuan saya,” katanya lagi.
Terdahulu, Dr Mahfodz yang juga Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Bukit Gambir bersama rombongannya berkesempatan menyampaikan sumbangan bagi mengurangkan bebanan Zulkarnain sekeluarga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan