Sabtu, 14 April 2012

Jalan Raya Banyak Yang Berlubang, Di mana Ahmad Maslan?



Oleh ibn_bacoks

PONTIAN – “Kami akan letak kun dan papan tanda berbunyi, Awas ! Jalan Rosak, kemudian ada logo PAS berhampiran kawasan yang berlubang itu sebagai simbolik kepada kerajinan YB Ahmad Maslan mempromosikan rakyat didahulukan,” demikian respon awal Ustaz Atan Gombang, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut apabila diminta mengulas tentang keadaan jalan raya yang banyak berlubang antara Pekan Tampok
ke Benut.

Difahamkan, antara lubang yang paling besar ditemui adalah bersaiz empat kaki lebar.

Manakala bagi kenderaan yang biasa melalui jalan tersebut akan memperlahankan kenderaannya kerana bimbang akan berlaku pelbagai kerosakan.

Tinjauan ibn_bacoks pagi tadi mendapati, beberapa buah kenderaan berhenti mendadak dan pemandunya turun dengan memeriksa sesuatu seperti yang dialami oleh seorang pemilik perodua VIVA yang terpaksa memberhentikan kenderaan akibat tayar mengalami kerosakan dan ‘cover rim’ keretanya tercabut di bahagian hadapan.

Sementara itu, Ustaz Atan yang merupakan mantan Pesuruhjaya PAS Negeri Johor itu menambah pihaknya telah menerima banyak aduan berhubung masalah ini dan satu gerakan mengumpul tanda tangan bagi menuntut kerajaan UMNO segera bertindak bakal diusahakan.

“Kami Insya-Allah akan menghantar memorandum kepada YAD Menteri Besar dan proses mengumpulkan tanda tangan pengguna akan digerakkan melalui gerak kerja Pemuda (Dewan
Pemuda PAS Pontian.

“Dalam pada itu, rakyat kena tahu cukai jalan dibayar oleh setiap kereta. Cukai itu boleh bina jalan bertaraf lebuh raya. ini kepentingan rakyat untuk enggunakan jalan hari-hari,” ujarnya lagi.

Sehubungan itu, beliau mendesak Datuk Ahmad Maslan selaku Ahli Parlimen Pontian segera bertindak kerana bimbang kerosakan yang lebih boleh berlaku lebih-lebih lagi hujan sentiasa turun sejak kebelakangan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan