Rabu, 29 Februari 2012

Didakwa Tolak Islam, Tapi Mahu Allah Bersama?



Oleh Ibn_bacoks

PASIR GUDANG - Di sepanjang jalan ke arah sebuah Taman perumahan di Plentong, Pasir Gudang dekat sini terdapat bunting yang berbunyi 'Allah Bersama UMNO' mengundang pelbagai reaksi dan tanda tanya.

Menurut sumber, bunting dalam gambar itu turut memaparkan logo Barisan Nasional tertera tulisan 'BN Hak Milik Semua, Pemuda BN Pasir Gudang' menjadi buah mulut orang bagaimana sebuah parti yang didakwa cukup liat bila diajak mendaulatkan hudud tapi memiliki harapan agar Pencipta Hudud itu bersama dengan mereka.

"Di sepanjang jalan ke arah Taman perumahan saya d plentong masai,Pasir Gudang...terdapat bunting Ini dipasang di setiap tiang ...cuba baca Apa yg puak2 Ummo Ini tulis!.Apa komen anda tentang tulisan Kat banner ini?Adakah anda bersetuju?..tapi hairan d hati Ini sebuah parti yg menolak Islam tapi masih mahu Allah bersama mereka?," ujar pemilik akaun rasmi facebook Abusiraj Almuner.

Malah, ada juga komen mempertikaikan kredibiliti UMNO dalam menyentuh perilaku yang kurang enak didengar namun realtinya 'kebusukan' itu tidak boleh disembunyikan lagi.

"ALLAH BERSAMA UMNO...SEOLAH2 MEMAKSA ALLAH UNTUK BERSAMA UMNO.... SEPATUTNYA UMNO BERSAMA ALLAH.... (MELAKSANAKAN HUDUD...MELAKSANAKAN HUKUM2 ALLAH...HAPUSKAN RIBA' .... HAPUSKAN JUDI.... HAPUSKAN KELAB2 MALAM... SENANG CITER BUAT YANG BAIK... CEGAH YANG MUNKAR....) INI X... UMNO DAH TENTU JAHIL...DAH TENTU TERANG2 MELAWAN HUKUM2 ALLAH... TIBE2 NK ALLAH BERSAMA UMNO ..... X MALU KER?" komen pemilik facebook Abd Haffizd Abd Karim pula.

Dalam pada itu, persepsi masyarakat melihat UMNO begitu 'tertarik' dalam soal-soal agama hanya disifatkan 'bermusim' dan tidak lebih menuturkan kalimah Allah di mulut bukan dihati.

"Yg tepatnya umno bersama ALLAH bersempena serta bermusim saja...tak lebih dari itu.Islam ke msia ni kalau arak,judi,zina berleluasa...tak malu ke nak pakai kalimah suci ALLAH kalau kalimah tu hanya di mulut bukan dihati...perhatilah disekeliling kita apakah islam tu memerintah atau diperintah," dakwa Roslan Lan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan