Selasa, 14 Februari 2012

Ulang Tahun Teluk Danga Diserikan Dengan Protes Lynas?



Oleh ibn_bacoks
DANGA BAY – Pada Majlis Sambutan Ulang Tahun Ke-15 Teluk Danga Johor mendapati sekumpulan 46 ahli Suaram daerah itu dan DAP Negeri telah mencuri perhatian ramai dengan mengadakan protes yang diberi nama ‘Selamatkan Malaysia, Hentikan Lynas’ dekat sini, awal minggu ini.
Selain bertujuan menarik perhatian Perdana Menteri yang kebetulan mengadakan lawatan ke negeri ini, ia juga langkah awal sebelum mengadakan persidangan untuk mengumpul seberapa ramai individu yang turut tidak bersetuju dengan pembangunan Lynas.
”Kami ada lukis payung tanda simbolik mahu kerajaan hentikan projek Lynas ini.
”Namun tidak sempat beliau (Najib) tiba, kami diarahkan bersurai,” ujar Koordinatornya, Marcus Sew yang dipetik Sinar Harian.
Ibn_bacoks difahamkan, kumpulan tersebut berkumpul di dataran Danga Bay dari jam 1 30 hingga 3 30 petang kemudian bersurai secara aman tanpa sebarang kejadian yang tidak diingini.
Isu Lynas dikatakan menjadi kegemparan penduduk kerana dikhuatiri boleh memberi kesan sampingan dan protes itu berlarutan sehingga kini bagi mendesak pihak kerajaan UMNO-BN untuk campur tangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan