Khamis, 26 Januari 2012

Masyarakat Kampung Di Johor Sudah Bersedia Terima PAS


Oleh ibn_bacoks

PARIT SULONG – Perkembangan parti Islam itu di Johor sejak akhir-akhir ini telah menerima satu lagi lonjakan, kata Sdr. Salahuddin Ayub, Naib Presiden PAS.

Hal ini, kerana setelah memperlihatkan pemikiran orang Melayu termasuk di kampung-kampung boleh menerima hakikat bahawa PAS bukan semata-mata berkedudukan sebagai pembangkang.

Tambahan pula, pencapaian di beberapa negeri di bawah pemerintahan parti itu telah membuktikan bahawa PAS bersama Pakatan Rakyat mampu menjadi pentadbir negara yang baik.

”Kalau dulu PAS berada di kampung-kampung. Orang kata parti Tok lebai. Pakai serban.

”Calon-calon PAS sukar nak dapat apa yang disebut profesional. Yang ada bertanding adalah orang biasa,” ujarnya lagi.

Beliau berkata demikian dalam satu ceramah umum anjuran PAS Kawasan Parit Sulong sempena dengan Karnival Sambutan PAS 60 Tahun peringkat kawasan itu di Markas PAS Cawangan Parit Bisu, Semerah, Batu Pahat, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama Dato’ Dr Mahfodz Muhammed, Pesuruhjaya PAS negeri Johor, Sdr. Hasni Abas, Setiausaha Gerakan Mansuhkan PPSMI.

Malah katanya lagi, dahulu masyarakat menganggap bahawa PAS tidak berupaya untuk memenangi sebarang kerusi ekoran kenyataan seorang pemimpin UMNO Johor yang memperkecil-kecilkan kemampuan parti itu.

Namun kini ujarnya, segalanya telah berubah berikutan kerusi Dun Maharani dan Sungai Abong telahpun dimenanginya.

”Bekas pemimpin UMNO Johor, saya tak mahu sebut nama. Dah meninggalpun. Dia kata PAS ini mustahil menang di Johor walaupun bertaut bumi dan langit, PAS tak akan menang di Johor. Itu dulu.

”Sekarang PAS Johor orang buka mata bukan parti pembangkang semata tapi alhamdulillah orang Melayu boleh menang di negeri pantai barat. Dulu tak mungkin PAS dapat kejayaan seperti ini,” katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan