Isnin, 30 Januari 2012

Hasmi Hashim Orang Kuat PKR Johor ?



SEMALAM Para juri telah menobatkan Hafiz sebagai vokalis terbaik dan lagu Awan Nano dipilih sebagai lagu terbaik dalam AJL ke-26 ini. Lagu dari M.Nasir dan Liriknya Hasmi Hashim atau nama Pena Buddhi Hikayat.
Namun yang menjadi persoalannya, adakah penulis liriknya Hasmi Hashim atau nama pena Buddhi Hikayat merupakan Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Parit Sulong, Batu Pahat ?
Beliau mula menjadi perhatian umum ekoran kejayaannya semalam dan menjadi hangat setelah kecoh dalam laman sosial facebook hari ini dengan dakwaan orang kuat PKR.
Menurut sumber Hasmi hashim juga merupakan kolumnis www.jalantelawi.com.
“Saya pernah attend forum pasal kalimah Allah kat dewan perhimpunan Cina KL. Dia one of panel. Tahniah failasuf muzik dan Buddi hikayat,” ujarnya lagi.
Malah ada juga komen bernada sinikal dengan cuba mempertikai kredibiliti penulis lirik itu gara-gara beliau daripada PKR.
“Sidang Media untuk menukar pemenang AJL akan dilakukan apabila mengetahui Hasmi geng keADILan..kah kah kah” katanya lagi.
Akhbar Utusan Malaysia hari ini melaporkan Anugerah Juara Lagu Ke-26 (AJL26) memperlihatkan kehebatan lagu Awan Nano nyanyian Hafiz apabila dipilih sebagai juara di Stadium Putra di sini malam ini.
Berbekalkan lirik lagu yang mantap melayakkan penyanyi itu membawa pulang wang tunai berjumlah RM35,000 beserta trofi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan