Sabtu, 31 Mac 2012

TIGA Kerusi Pilihan Salahuddin Di JOHOR



Oleh ibn_bacoks

SKUDAI – YB Salahuddin Ayub, Naib Presiden PAS membayangkan kawasan yang menjadi pilihannya untuk bertanding dalam Pilihan raya ke 13 nanti adalah di tiga kerusi sama ada di peringkat Parlimen mahupun Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor.

Katanya lagi, Batu Pahat, Pulai dan Tanjung Piai adalah kawasan yang disebut-sebut kerana ia dianggap dekat dengan nostalgia, pembinaan karier politik serta pendidikannya.

”Insya Allah, saya dah balik ke Johor. Itu keputusan yang saya buat dan sampaikan kepada pucuk pimpinan telah beri lampu hijau. Tunggulah saya buat sidang media khusus di mana kerusi yang bakal bertanding.

”Rasanya (kerusi) Batu Pahat, Pulau dan Tanjung Piai (kerana) kerusi tersebut menarik. Saya tiada masalah kalau pimpinan beri peluang bertanding di kerusi tadi,” ujarnya lagi.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada majlis Makan Malam Bersama Media di Hotel Gode Hope, dekat sini, malam tadi.

Hadir sama, Dato’ Dr Mahfodz Mohamed, Pesuruhjaya PAS Johor, Mazlan Aliman, AJK PAS Pusat, Dzulkefly Ahmad, Timbalan Pesuruhjaya, Aminolhuda Hassan, Timbalan Pesuruhjaya.

Seramai 22 orang wartawan dan juru gambar di pelbagai agensi berita negara ini hadir termasuk wartawan online dan blogger kecuali stesen televisyen RTM dan TV3.

Ketika ditanya mengenai isu bakal menteri besar beliau menganggap bahawa isu tersebut sengaja disensasikan oleh pihak media.

Bagaimanapun beliau berkata ia bergantung kepada perbincangan di peringkat pimpinan Pakatan Rakyat (PR) Johor dan pada waktu ini tumpuan kepada gerak kerja pilihan raya telah diambil sebagai keutamaan daripada membicarakan hal sedemikian.

”Itu bukan matlamat. Atas nama PAS dan PR, kita ada pimpinan yang terbaik untuk rakyat Johor. Dr Mahfodz (Pesuruhjaya PAS Johor) tokoh dikenali, pengalaman akademiknya luas. Dr Chua Jui Meng, bekas menteri dan pimpinan MCA, Dr Boo Cheng Hau, ada kemampuan sebagai ketua pembangkang. Tak boleh dipertikai.

”Atas pentas ini, Hj. Dzulkefly Ahmad (Timbalan Pesuruhjaya), Cikgu Aminolhuda, Mazlan Aliman, Ustaz Azlisham (Dewan Ulamak), Norhayati Bachok (Dewan Muslimat). Kita (PR) ada kumpulan pimpinan terbaik dan alternatif,” tegas beliau lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan