Khamis, 29 Mac 2012

Terkejut Berita Ali Masuk ICU



BATU PAHAT – Dewan Pemuda PAS (DPPK) Pontian amat terkejut dengan perkembangan seorang yang berpenyakit misteri Ali dipercayai dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Batu Pahat, semalam selepas menjalani pembedahan pada alat sulit 19 Mac lalu.
Menurut Ketua Penerangannya, Noorsaiful Amri A Suloh, pihaknya yang sudah beberapa kali melawat Ali dan agak terkejut dengan perkembangan terkini sedangkan beberapa hari lalu agak sihat dan boleh berbual mesra.
Lelaki yang menetap di Benut itu telah dimasukkan ke ICU kira-kira jam 11 pagi semalam, selepas menghadapi masalah pernafasan, selain tidak sedarkan diri.
Ibn bacoks sebelum ini menyiarkan penderitaan yang dialami Ali selama ini mungkin dapat diringankan apabila DPPK bersedia menyediakan khidmat pengangkutan ke Hospital bagi menjalani pemeriksaan kesihatan.
Sementara itu, kakak iparnya, Azizah berkata, dia terkejut dengan perkembangan itu kerana baru mengadakan lawatan dan berbual dengannya pada petang semalam di hospital.
Menurutnya, ketika lawatannya itu, Ali asyik meminta air daripada adik iparnya itu dinasihatkan oleh doktor supaya mengurangkan minum.
”Saya dan keluarga akan sentiasa untuk mendoakan supaya dia sedar dan cepat sembuh seperti sebelum ini, kerana dia pernah berkata kepada saya, yang dia rindukan rumah dan rindukan untuk menukang rumah,” ujarnya dalam satu kenyataan.
Bagaimanapun, sehari selepas itu difahamkan Ali yang menghadapi masalah pernafasan sudah sedar dan boleh bercakap dengan keluarga yang melawatnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan