Jumaat, 16 Mac 2012

Sindrom Ketakutan : Undi Orang Sarawak Pula Ditagih


PASIR GUDANG – UMNO-Barisan Nasional Bahagian Pasir Gudang didakwa berada dalam sindrom ketakutan apabila Ahli Parlimennya Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin didakwa cuba menagih undi komuniti Sarawak.
Menurut sumber, Khaled turut mengeluarkan kenyataan menuntut supaya mereka tidak akan mudah terpengaruh dengan janji pembangkang, sebaliknya akan terus bersama BN.
”Ini tindakan orang yang sudah mati akal dan berada dalam sindrom ketakutan yang teramat sangat,” katanya lagi.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas satu laporan akhbar yang menyiarkan pelancaran Bilik Gerakan Jentera Pilihan raya Umum, Persatuan Gagasan Dayak Iban Bersatu Malaysia (G.A.I.U) peringkat Parlimen Pasir Gudang oleh Menteri Pengajian Tinggi itu, dekat sini, baru-baru ini.
Parlimen Pasir Gudang menerima kehadiran kaum itu kerana mereka bekerja dipelbagai sektor pekerjaan dipercayai mempunyai 1,700 orang yang mendaftar sebagai pemilih.
Dalam pada itu, tindakan Khaled yang dilihat kerana mendampingi pelbagai lapisan masyarakat dipercayai bimbang sokongan rakyat terhadapnya semakin terhakis.
Tambahan pula, apabila banyaknya siri-siri provokasi yang dilakukan pihak tertentu terhadap ceramah PR di Parlimen itu nyata sedikit sebanyak ‘kecuakan’ itu berlaku.
Malah, bunting yang berbunyi ‘Allah Bersama UMNO’ yang digantung di tiang-tiang lampu didakwa sebagai retorik politik untuk terus mengaburi mata pengundi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan