Rabu, 7 Mac 2012

Program ‘JOM UBAH’ Gerunkan Muhyiddin?




Oleh ibn_bacoks

SIMPANG RENGGAM – Akibat tidak tahan dengan asakan Pakatan Rakyat (PR) selepas 3 hari berlalunya program ‘Jom Ubah’ anjuran Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) yang berkampung selama sehari di Parlimen itu didakwa membuatkan Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana Menteri kini menjadi tidak keruan.

Menurut sumber, program ‘Jom Ubah’ telah mendapat sambutan yang menggalakkan daripada masyarakat setempat dan dipercayai pimpinan Barisan Nasional peringkat Bahagian tersebut mulai bimbang dengan perkembangan itu.

”Mungkin dengan kenyataan Muhyiddin itu dibuat  supaya boleh ‘basuh balik’ minda masyarakat di Simpang Renggam,” ujarnya lagi.

Terbaru, ketika mengadakan lawatannya ke situ, Muhyiddin telah disediakan pentas lalu menggesa rakyat negeri ini untuk turut sama majukan negara dengan memahami program pembangunan dan cuba mempengaruhi rakyat untuk menolak janji kosong pembangkang.

Muhyiddin mendakwa, Pakatan Rakyat sedang mengintai-intai negeri tersebut kerana dilihat maju dan mengintip hendak mencari jalan bagaimana boleh menembusi dan menguasai Parlimen dan Dewan Undangan Negeri di sini.

Beliau membuat kenyataan itu di hadapan orang ramai pada Majlis Mesra Rakyat di Dewan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Machap, Simpang Renggam, semalam.

Hadir sama, wakil rakyat BN Datuk Abd Hamid Abd Rahman (ADUN) Machap, Ahli Parlimen Simpang Renggam, Liang Teck Meng.

Sebelum itu, PAS telah menggerakkan jentera di seluruh kawasan dalam satu tempat pada program ‘Jom Ubah’ dengan mengadakan pelbagai pengisian antaranya Demontrasi lalat, Edaran risalah, pemeriksaan kesihatan, kenduri dan lain-lain.

Manakala pada sebelah malamnya pula merupakan kemuncak program apabila ceramah-ceramah  perdana ala pilihan raya yang melibatkan para pimpinan pusat telah di adakan di beberapa lokasi terpilih dalam Unit Peti Undi (UPU) di kawasan tersebut adalah dipercayai mendorong bekas Menteri Besar Johor itu membuat kenyataan sedemikian.

Dalam pada itu, Suhaizan Kaiat, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Simpang Renggam pula disebut-sebut bakal bertanding bagi merebut kerusi Parlimen terbabit kerana boleh memberi saingan sengit buat BN apabila penyandangnya Liang Teck Meng hanya mampu memperolehi kemenangan tipis pada PRU lepas.

Untuk rekod, majoriti yang diperolehi BN pada PRU 11 sebanyak 14,155 dikatakan turun mendadak kepada 7,853 pada PRU 12 bukti sokongan rakyat kepada PR semakin meningkat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan