Jumaat, 16 Mac 2012

Shahrizat Wajar Lebih Bertanggungjawab : Cg. MALA


Oleh ibn_bacoks
LABIS – Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Ketua Wanita UMNO disaran agar lebih bertanggungjawab dalam menjalankan amanah yang telah diberikan, kata Pn. Normala Sudirman, Exco Dewan Muslimat PAS Pusat.
Katanya lagi, kes yang melibatkan diri dan keluarganya nyata memberi kesan yang cukup besar disamping menjejaskan imej UMNO kerana dilihat masih lagi belum bersedia melepaskan jawatan sebagai orang nombor wahid dalam memimpin kaum hawa di negara ini.
”Beliau adalah salah seorang idola di negara ini, namun kes yang melibatkan Shahrizat tidak sepatutnya berlaku kerana masih ramai rakyat yang mencatu makanan dan bersusah payah sedangkan pemimpin bermewah dengan wang rakyat.
”Antara yang penting ialah sejauh mana siasatan akan dilakukan terhadap beliau berkaitan fedlot yang melibatkan wang sebanyak RM250 juta selain pengunduran beliau masih belum mencukupi untuk rakyat,” ujarnya lagi.
Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan media di kediaman Ketua Wanita Keadilan Johor, dekat sini, baru-baru ini.
Hadir sama, Natrah Ismail, Ketua Wanita Keadilan Negeri Johor.
Sementara itu, beliau turut menambah bahawa harapan rakyat kepada pihak berkuasa agar lebih telus menyiasat kes tersebut hingga selesai.
Beliau yang juga Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Pemanis percaya penyiasatan kes yang membabitkan bekas menteri itu masih diteruskan dengan tulus meskipun Shahrizat sudahpun menyatakan kesediaan untuk mengundurkan diri.
Disamping itu, rakyat katanya tidak akan berpuas hati dan tidak mahu menjadikan ini satu jalan keluar apabila melibatkan masalah integriti dengan cara berundur seolah-olah dilepaskan daripada tindakan undang-undang.
Akhbar arus perdana semalam menyiarkan pendakwaan terhadap Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail berhubung salah guna RM9.8 juta untuk membeli 2 buah kondo; pindah RM40 juta ke dalam akaun syarikat milik keluarga; Tanpa kebenaran mesyuarat agung NFCorp.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan