Jumaat, 23 Mac 2012

KREDIBILITI Ahmad Maslan Dipertikai


Oleh ibn_bacoks

PONTIAN – Tindakan Datuk Ahmad Maslan, Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri menggunakan peruntukan sebagai Ahli Parlimen dipertikai bagaimana cara pengagihannya didakwa tidak dinikmati oleh seluruh rakyat di kawasannya.

Perkara ini dinyatakan secara tegas oleh Ustaz Atan Gombang, Penyelia, Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut dengan mempersoalkan agihan itu yang mana dilihat hanya disalurkan kepada projek tertentu tanpa melihat kepada keperluan setempat.

”Kita dengar rayuan rakyat. Ahmad Maslan selaku wakil rakyat punya peruntukan khas. Itu duit rakyat ! Apa-apa projek yang dia buat ini semua duit rakyat. Kenapa tak diberi? Kalau tak ada duit, tak munasabah. YB ada peruntukan. Mana duit itu? (adakah peruntukan itu hanya) Buat pintu gerbang dan gantung banner?,” ujarnya dengan nada sinikal.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan pada majlis Dialog Bersama Penduduk Tampok Darat berhubung isu Jalan Alternatif, dekat sini, baru-baru ini.

Difahamkan, pada majlis tersebut juga satu jawatankuasa Badan Bertindak Isu Jalan berjaya ditubuhkan sebagai langkah untuk membawa isu tersebut ke peringkat atas.

Malahan, penduduk turut mendakwa permasalahan itu banyak kali diajukan sama ada kepada pihak pentadbir kampung mahupun dalam mesyuarat agung cawangan UMNO namun mereka hanya menggigit jari apabila jawapan yang sama diberikan meskipun perkara ini telah memakan masa hampir 30 tahun lamanya.

Sementara itu, Ustaz Atan turut mengingatkan kepada para wakil rakyat agar tidak menggunakan kuasa untuk memperdayakan rakyat kerana kelak akan dipersoalkan ALLAH berhubung tindakan tersebut.

”Tipu rakyat tak cium bau syurga. Kita tak akan lindungi orang buat salah.

”Kita akan bersama-sama penduduk dan minta kerajaan UMNO perhatikan Jalan Tampok-Parit Betak di seberang sungai lebih kurang 5 kilometer. Permintaan ini adalah hak rakyat.

”Saya ingin tegaskan, PAS bukan sekadar berjuang memperjuangkan nasib rakyat seperti buat jalan tapi nak selamatkan rakyat di dunia dan akhirat,” ujarnya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan