Khamis, 1 Mac 2012

Lagi RASUAH Bola Sepak Terbongkar?



Oleh ibn_bacoks

JOHOR BAHRU – Pada perlawanan Johor FC melawan Perlis bagi merebut piala Presiden baru-baru ini dipercayai telah diserapi unsur-unsur rasuah ketika perlawanan itu berlangsung di Stadium Pasir Gudang.

Seramai 18 pemain telah diperiksa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) manakala daripada jumlah terbabit, enam pemain disyaki terlibat dengan aktiviti mengatur perlawanan hingga memaksa pihak pengurusan mengambil tindakan dengan membuat laporan polis.

Ekoran dari perkembangan terbaru ini, Johor FC terpaksa mengambil tindakan mengantung khidmat enam pemain terbabit sehingga selesai siasatan SPRM.

Pada 17 Februari lalu, Johor FC berjaya mengalahkan Perlis 3-0 namun perlawanan itu telah dicemari insiden memalukan ini kerana mengesyaki kesemua pemain yang berusia 20-an dikenakan tindakan penahanan gaji dan elaun lain selepas pemeriksaan mengejut dilakukan pihak pengurusan kelab terhadap telefon bimbit pemain berkenaan didapati mereka cuba mengatur perlawanan.

Justeru, dengan tindakan tegas daripada pengurusan kelab itu nyata meningkatkan lagi keyakinan umum bahawa penglibatan pemain dengan gejala rasuah perlu dibanteras hingga ke akar umbi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan