Selasa, 27 Mac 2012

Mangsa Kebakaran REDA Dengan Dugaan



Oleh ibn_bacoks

PONTIAN – Mangsa dalam kejadian kebakaran Selamat Kosnan, 50, reda dengan dugaan itu dan menganggap ia sebagai ketentuan dari ILAHI.

”Ini kali kedua keluarga saya diberi dugaan. Sebelum ini, anak sulung saya ketika itu berumur 16 tahun, meninggal dunia selepas terlibat dalam kemalangan jalan raya berhampiran Masjid Pekan Ayer Baloi lima tahun lalu,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian ketika menerima kunjungan PAS Kawasan Pontian di rumah sementaranya Pekan Ayer Baloi, Pontian, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Razali Limat, Setiausaha Kerja PAS Pontian, Prof Dr Ungku Mohd Noor Ungku Mahmood, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Pulai Sebatang dan Ustaz Muhammad Nazar, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pontian.

Sumbangan berupa wang dan barang keperluan harian telah disumbangkan oleh Dr Ungku Mohd Noor bagi meringankan beban mangsa.

Dalam kejadian pagi jumaat lepas, anaknya Khusnul Khatimah dan Rohman rentung selepas terperangkap di tingkat atas rumah kedai papan yang menjadi rumah kediaman mereka sekeluarga.

Kejadian turut melibatkan sebanyak 10 buah rumah kedai papan dua tingkat yang merupakan kedai runcit, kedai telefon bimbit, kedai kopi dan stor.

Manakala Selamat yang mempunyai tujuh anak sebelum ini, kini tinggal sempat iaitu Mohd Hanafi, 21;Nor Fitri Yana; Mohd Iskandar,17; dan Mohd Suhaiban,15.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan