Isnin, 12 Mac 2012

BATISTUTA Berjaya Disambar JOHOR?


Oleh ibn_bacoks

JOHOR BAHRU – Desas desus mengenai lamaran Johor ke atas penjaring gol terbanyak Argentita Gabriel Batistuta terjawab berikutan kenyataan terbaru Presiden Johor FA, Tunku Mahkota Johor, Duli Yang Amat Mulia (DYAM) Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, di laman Twitternya.

Bagaimanapun, Batistuta dijangka akan tiba di Johor pada16 Mac ini diperlukan sebagai pemberi nasihat dan berkongsi idea untuk menjadikan Johor pasukan terhebat di negara ini.

Disamping itu, untuk mengembalikan zaman kegemilangan Johor dalam persada bola sepak negara  adalah antara usaha yang dilihat boleh membantu oleh kelab bola sepak di selatan semenanjung itu mencapai hasrat tersebut.

Batistuta yang dilahirkan pada 1 Februari 1969 pernah beraksi dalam tiga perlawanan akhir Piala Dunia.

Turut dikenali sebagai Batigol akibat tendangan kaki kanannya yang padu dan telah menjaringkan 10 gol dalam kejohanan Piala Dunia (1994,1998 dan 2002).

Beliau juga merupakan pemain Kelab Argentina Newell’s Old Boys, River Plate dan Boca Juniors, selain pernah beraksi dengan Kelab Qatar Al-Arabi.

Batistuta yang pernah beraksi bersama Argentina pada tahun 1991 hingga 2002 di peringkat Piala Dunia dan bersara pada tahun 2005.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan