Khamis, 14 Jun 2012

Umpama Sindir Diri Sendiri – Dr Mahfodz


Blog Ibn75.wordpress.com

JOHOR BAHRU – ”Umpama menyindir diri sendiri” demikian respon Dato’ Dr Mahfodz Mohamed, Pesuruhjaya PAS Negeri Johor dengan merujuk kepada kenyataan Dr Mohd Puad Zarkashi, ahli Parlimen Batu Pahat.

Puad dilaporkan berkata demikian menerusi akhbar Sinar Harian sebelum ini dengan beranggapan parti Islam itu berkemungkinan menghadapi kerugian berikutan isu perpecahan dan pergolakan yang berlaku di dalam DAP yang boleh menyebabkan keyakinan rakyat terhadap kedua-dua parti itu mula goyah.

Sebaliknya, Dr Mahfodz menambah lagi dengan katanya PAS pula yang akan mengalami kerugian besar sekiranya tidak bersama DAP dan PKR disebabkan mereka mempunyai pemahaman politik yang sama.

Menurutnya, mereka tetap akan berjuang di bawah landasan Pakatan Rakyat (PR) serta sudah mengikat janji dan semangat setiakawan untuk berjuang habis-habisan pada PRU akan datang.

”Kami khuatir situasi ini berlaku sebaliknya. Ini kerana sokongan masyarakat Tionghua dan India dilihat semakin beralih arah kepada DAP dan PKR. Tidak seperti dulu, mereka mungkin menyebelahi MCA atau MIC di bawah kepimpinan Barisan Nasional (BN).

”Apa yang pasti, PAS bukanlah kuda suruhan DAP. Motif perjuangan kami adalah sama. Kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini umpama menyindir diri mereka sendiri sahaja. Bahkan kami, sebenarnya sudah sangat bersedia untuk menghadapi apa jua kemungkinan,” katanya dalam satu kenyataan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan