Jumaat, 22 Jun 2012

Kehadiran Rombongan Luar Petanda ‘Perantau’ Sokong PR


Blog Ibn75.wordpress.com

TANGKAK – Dato’ Dr Mahfodz Mohamed, Pesuruhjaya PAS Negeri Johor menegaskan bahawa kehadiran beberapa buah bas daripada luar negeri itu pada program pra Himpunan Hijau Ke Putrajaya dekat sini, merupakan anak-anak Johor yang berada di perantauan.

Hal ini katanya menunjukkan bahawa mereka turut inginkan perubahan boleh berlaku di negeri kelahiran mereka manakala hasrat itu diterjemahkan dengan kehadiran di program tersebut.

‘ Ini menunjukkan sokongan orang Johor di perantauan untuk tumbangkan UMNO – BN. Kalau PAS perintah, tak ada rasuah, penyelewengan. Insya Allah, kita kerja keras bersungguh-sungguh. Kita teruskan kerja Islam. Dalam masa yang sama kita raikan bangsa lain,” tegas beliau lagi.

Sementara itu, beliau menolak dakwaan yang PAS merupakan kuda tunggangan DAP sebaliknya dakyah ini terus dimainkan UMNO kerana dianggap talian hayat bagi mereka untuk kekal memerintah.

”UMNO takut orang Melayu sokong PAS. Kalau Pakatan Rakyat (PR) menang, dia (dakwa) PAS kuda tunggangan DAP. Ini isu perkauman yang dimainkan UMNO.

”(Kalau betul dakwaan itu) PAS Johor bertanding di 56 kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) lebih separuh. Kalau menang, mustahil PAS jadi kuda tunggangan DAP.

”(ini kerana) DAP hanya bertanding 14 kerusi. Kenapa (buat) tuduh(an yang tidak betul). Ini talian hayat bagi UMNO,” katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan