Ahad, 24 Jun 2012

Aduan Kepada SPRM Akan Dibuat Kalau Tiada Tindakan


Blog Ibn75.wordpress.com

KLUANG – Badan Bertindak Rumah Terbengkalai Fasa Empat Taman Seri Lambak dekat sini, tidak akan teragak-agak menyerahkan kes projek perumahan yang terbengkalai sejak 11 tahun lalu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sekiranya tiada tindakan diambil daripada pihak berkenaan.

Menurut Pengerusinya, Mustafa Saidi, pihaknya merasakan ada unsur ke arah tersebut setelah menyemak surat daripada pihak terlibat yang kini dikumpulkannya sebagai bukti penat lelah pembeli dalam memperjuangkan hak mereka untuk membeli rumah yang lebih selesa.

”Kami harap sangat agar masalah ini dapat diatasi segera dan tidak teragak-agak mahu mengutarakan permasalahan ini kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak malah, mahu beliau campur tangan dalam masalah rumah terbengkalai ini,” katanya yang dipetik Sinar Harian.

Akhbar harian itu sebelum ini melaporkan kira-kira 89 pembeli rumah terbabit merayu pihak bertanggungjawab agar meneruskan pembinaan projek berkenaan kerana tidak sanggup terlalu lama dan menanggung beban sewa sejak tahun 2001 lagi.

Mustafa turut dilaporkan berkata, setakat ini pihaknya telah berjumpa dengan pelbagai pihak termasuk Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) bagi menyelesaikan kekusutan yang berpanjangan ini.

Pembeli katanya, turut menghadapi pelbagai kesusahan dan penderiaan demi memperjuangkan agar pembinaan rumah Fasa Empat ini dijalankan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan