Rabu, 13 Jun 2012

Dr Puad Bimbang Johor Akan Terlepas ke tangan PAS?



Oleh Ibn_ bacoks

BIMBANG dengan perkembangan yang diraih PAS bersama Pakatan Rakyat (PR), Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr Mohd Puad Zarkashi seolah-olah ‘memaksa’ mengeluarkan kenyataan bahawa PAS Johor akan rugi besar.

Puad dilaporkan berkata demikian menerusi akhbar Sinar Harian semalam dengan beranggapan parti Islam itu berkemungkinan menghadapi kerugian berikutan isu perpecahan dan pergolakan yang berlaku di dalam DAP yang boleh menyebabkan keyakinan rakyat terhadap kedua-dua parti itu mula goyah.

Bagaimanapun, akhir bulan lepas BN Johor sedikit goncang apabila berita mengenai dakwaan 10 ahli MCA dari bahagian Pengerang yang dikatakan keluar parti tersebar luas melalui media massa.

Difahamkan, tindakan itu dibuat dipercayai berkait rapat dengan isu RAPID yang begitu hangat di parlimen Pengerang.

Disamping itu, barangkali Puad cukup terkesan dengan kenyataan Pergerakan Rangkaian Aktiviti Penyatuan Insan (PERAPI) Johor yang berasa bimbang dengan sejumlah 45 peratus golongan muda yang baru pertama kali membuang undi dipercayai akan memberikan mandat kepada PR dalam pilihan raya umum (PRU 13) nanti.

Malah, kekhuatiran Puad kepada aura Salahudin Ayub yang disebut-sebut bakal dinobatkan sebagai menteri besar Johor sekiranya berjaya ke Nusajaya turut menarik perhatian ahli Parlimen Batu Pahat itu.

Salahuddin sebelum ini mengesahkan akan kembali semula ke Johor. Manakala Pulai, Batu Pahat dan Tanjung Piai merupakan pilihannya untuk bertanding di tempat kelahiran dan nostalgia Naib Presiden PAS itu dalam PRU 13.

Soalnya, pengaruh siapa yang mula goyah dan pergolakan di parti manakah berlaku yang akan memberi kesan terhadap keyakinan rakyat dan akan diterjemahkan di kertas-kertas undi?

Nah ! Kita serahkan sahaja kepada Puad untuk menjawab kerungsingannya itu bagi memberi ruang untuk bernafas secukup-cukupnya sebelum sesuatu kejutan bakal berlaku kelak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan