Khamis, 21 Jun 2012

PAR Kempas Serah Memo Kepada MB

Blog Ibn75.wodpress.com

JOHOR BAHRU – Akibat kegagalan pemaju perumahan menyiapkan projek perumahan di Taman Desa Kempas dekat sini, pembeli kediaman kos rendah dan sederhana terbabit mahu kerajaan negeri campur tangan.

Menurut Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Kempas, Suhaizan Kaiat, pihaknya telahpun mengaturkan satu pertemuan dengan pihak kerajaan negeri dengan menghantar memorandum pembeli bagi membincangkan isu berkenaan semalam.

Kira-kira 10 penduduk yang mewakili 666 pembeli rumah terbabit menyerahkan memorandum kepada Ketua Penolong Setiausaha Pejabat Setiausaha Kerajaan Johor Bahagian Perumahan, Abdul Rashid A Rahman yang mewakili Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerajaan Tempatan, Kerja Raya dan Kemudahan Awam, Datuk Ahmad Zahri Jamil di pekarangan Bangunan Sultan Ismail, Kota Iskandar dekat sini.

Memetik kenyataannya di Sinar Harian sebelum ini, Suhaizan berkata pada pertemuan tersebut, pihaknya mahu kerajaan negeri selaku pemilik tanah di kawasan berkenaan menerusi Menteri Bersar atau wakilnya iaitu Exco Kerajaan Negeri supaya dapat bertegas dalam hal ini.

”Dan kemungkinan sahaja yang kami jangkakan iaitu sama ada pemaju sedia ada disingkirkan atau teruskan perkhidmatannya bagi menyiapkan projek ini. Bagaimanapun, pembeli sudah tidak mampu untuk memberi peluang lagi.

”Sebelum ini, kami sudah memberi peluang kepada pemaju, namun mereka masih gagal untuk menyiapkan projek seperti dikatakan. Kita mahu Kerajaan Negeri bertimdak untuk menyelesaikan masalah ini demi kepentingan rakyat,” katanya yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor.

Akhbar milik bumiputra terbesar di Malaysia itu sebelum ini telah menyiarkan laporan berhubung kegagalan pemaju perumahan terbabit menyiapkan projek perumahan di Taman Desa Kempas sejak 8 tahun menunggu.

Pembeli kediaman terbabit turut mendesak Kerajaan Negeri supaya memberikan perhatian serius kepada perkembangan projek perumahan terbabit.

Selain itu, Datuk Abdul Ghani Othman, Menteri Besar dicadang untuk membuat keputusan bagi menukar pemaju sedia ada kepada pemaju baru yang dilihat sebagai penyelesaian tepat berhubung kes berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan