Khamis, 14 Jun 2012

Pukul Anak Sindir Menantu – Suhaizan

Blog ibn75.wordpress.com

JOHOR BAHRU – Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) membayangkan kenyataan yang dikeluarkan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr Mohd Puad Zarkashi yang meramalkan PAS berkemungkinan menghadapi kerugian berikutan isu perpecahan dan pergolakan yang berlaku di dalam DAP yang boleh menyebabkan keyakinan rakyat terhadap kedua-dua parti itu mula goyah, seperti ‘pukul anak sindir menantu’.

Ketuanya, Suhaizan Kaiat berkata demikian kerana soal perpecahan hanya menjadi dominan kepada UMNO Johor dengan melibatkan dalam kalangan pimpinan parti itu.

Menurutnya, perpecahan UMNO di peringkat bahagian tertentu sangat serius sehingga sukar kepimpinan mereka meletakkan calon dalam pilihan raya (PRU) akan datang termasuk calon Menteri Besar Johor daripada Barisan Nasional (BN).

”Kesan kepada perpecahan UMNO Johor ini telah menyebabkan kepimpinan UMNO terpaksa membuat lawatan di setiap Bahagian lebih daripada sekali untuk membuat persiapan PRU. Keadaan ini tidak pernah berlaku pada PRU sebelum ini di sini.

”Salah satu punca kenapa Parlimen belum dibubarkan kerana ketidakyakinan UMNO mengekalkan kemenangan di Johor seperti sebelum ini.

”terdapat sembian kerusi Parlimen BN yang panas dan semakin hari semakin banyak kerusi bilangan Parlimen yang panas.

”Walau bagaimanapun, keprihatinan Dr Puad Zarkashi terhadap PAS yang mahu menubuhkan kerajaan bersama PR di Johor adalah suatu yang membanggakan. Ini memberi gambaran bahawa dalam hati Dr Puad Zarkashi sudah ada sinar cahaya PAS, sebuah parti yang pernah dianggotainya suatu masa dahulu,” katanya lagi dalam satu kenyataan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan