Ahad, 24 Jun 2012

Peti Undi Tampok Bakal Ditawan Pada PRU 13



Blog Ibn75.wordpress.com

PONTIAN – Sambutan yang diberikan penduduk tempatan pada program Hari Keluarga PAS Cawangan Sungai Besar dekat sini membayangkan Pakatan Rakyat (PR) bakal beroleh kemenangan di Unit Peti Undi (UPU) Tampok bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Benut.

Perkara ini dinyatakan secara tegas oleh Ketua Pemuda Cawangannya, Mohd Rizal Akmar bahawa UMNO di kawasan tersebut didakwa kurang memberi perhatian kepada masalah setempat yang dihadapi penduduk.

Ekoran itu dakwanya, para penduduk telah menjadikan PAS sebagai tempat aduan bagi memanjangkan isu-isu tempatan ke peringkat atas.

”Masalah jalan alternatif dari Tampok ke Parit Betak, sejak 20 tahun lebih penduduk memohon tiada tindakan diambil. Apabila diajukan masalah ini kepada PAS cawangan. Kita cuba usahakan, alhamdulillah tak sampai sebulan diluluskan peruntukan jalan dan jambatan baru,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada program Hari Keluarga PAS Cawangan dan Sukaneka PASTI UPU Tampok, dipekarangan PASTI Al-Hirak, Pekan Tampok dekat sini baru-baru ini.

Hadir sama, Ustaz Atan Gombang, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut.

Sehubungan itu, katanya gerak kerja menyantuni masyarakat telah giat dijalankan dan beberapa isu setempat sudah dikenalpasti dipercayai UMNO semakin tertekan dengan setiap program yang dilaksanakan oleh pihaknya.

”Kami sudah menerima aduan lain seperti masalah perparitan antara Parit Sungai Besar, Parit Hassan dan sekitarnya yang tidak diurus dengan baik hingga menyebabkan banjir termenung berlaku.

”Disamping itu, jalan yang tidak diturap di tampok laut yang bersempadanan dengan Parit Wak Kawek. Bayangkan, yang ditarnya separuh, bakinya ditinggalkan.

”Begitu juga, belia menginginkan satu gelanggang futsal di Tampok supaya dibina dan banyak lagi isu yang bakal digegarkan di peringkat peti undi Tampok ini,” tegasnya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan