Isnin, 18 Jun 2012

Gimik : Petanda DUN Gambir Akan Ditawan Untuk Laluan Ke Nusajaya


Blog Ibn75.wordpress.com

TANGKAK – Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang, Presiden PAS telah melancarkan billboard gergasi sebagai gimik kepada program pra Himpunan Hijau Ke Putrajaya peringkat negeri Johor di hadapan Markas PAS Cawangan Sagil, Parit 2, Tangkak, dekat sini, semalam.

Pada pelancaran itu, sebuah billboard gergasi yang tertera wajah Dato’ Dr Mahfodz Mohamed, Pesuruhjaya PAS Johor bersongkok sebagai simbolik kepada kesungguhan dan keazaman PAS untuk merealisasikan matlamat program.

Antara tulisannya menyebut, ‘jika Pakatan Rakyat diberi mandat, kami akan : Beri percuma 20 meter padu air, Turunkan harga petrol, Pendidikan percuma, Bantuan RM2500 kepada warga emas yang meninggal dunia’.

Ibn bacoks difahamkan, gambar Dr Mahfodz itu dipilih kerana amat sinonim dengan kawasan di mana desas desus bertiup yang ia suatu persediaan untuk beliau bertanding di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Gambir pada pilihan raya akan datang, disamping ia terletak di Parlimen Ledang.

Untuk rekod, DUN Gambir antara kawasan yang tidak selesa buat Barisan Nasional kerana pada PRU 13, penyandangnya M. Asojan A/L Muniyandy hanya mampu meraih majoriti sekitar 2463 dengan melawan calon PAS Ustaz Kasim Ibrahim, bekas Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS negeri Johor.

Adakah Gambir bakal melakar kejutan dalam PRU nanti? Jawapannya boleh diterjemahkan dengan kehadiran orang yang begitu ramai disamping mereka turut diraikan dengan beratus-ratus bendera UMNO dan banner propaganda, petanda UMNO amat cemas dengan perkembangan terbaru ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan