Isnin, 18 Jun 2012

Tok Guru Sempat ‘Tahnik’ Bayi Sebelum Himpunan Hijau



Blog Ibn75.wordpress.com

TANGKAK – Meskipun padat dengan program yang dihadirinya di Johor semalam, Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang berkesempatan memenuhi permintaan Zamri Badar yang baru sahaja menimang cahaya mata beberapa minggu lalu untuk di ‘tahnik’kan sendiri oleh Presiden PAS itu.

Gambar ini dirakam sebelum majlis Himpunan Hijau ke Putrajaya di dalam rumah tapak program milik Sharom Badar, di pekarangan Markas PAS cawangan Sagil, Parit 2, Tangkak, semalam.

Majlis yang dihadirinya itu berjaya menghimpunkan kira-kira 3000 lebih dari pelusuk negeri Johor bagi merealisasikan hasrat PAS untuk menawan Putrajaya bersama pakatan pembangkang dalam Pakatan Rakyat.

Difahamkan, program tersebut telah bertembung dengan ceramah yang dihadiri Ketua Pembangkang Malaysia, Dato’ Seri Anwar Ibrahim di Sembrong dan layang-layang menyebabkan pendokong PR terpaksa memilih program mengikut kelapangan dan kesesuaian masing-masing.

Ibn Bacoks diberitahu, pra Himpunan Hijau ini telah dihadiri kurang dari 10,000 melalui beberapa acara, setelah dihitung dengan ceramah pembuka tirai di Kulaijaya pada malam sebelumnya termasuk pada sebelah pagi di Tongkang Pechah, petang pula di Muar dan malamnya di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Gambir.

Menurut Ghazely Ayub, Ketua Penerangan PAS Johor, susulan daripada pra perhimpunan ini, PAS negeri akan menganjurkan kemuncak bagi program ini yang dijadualkan diadakan di Dataran Dahlia, Taman Dahlia Johor Bahru pada 29 Jun ini.

Bagaimanapun, pihaknya akan cuba memohon untuk diadakan di Stadium Taman Tun Aminah kerana lokasinya yang strategik dan ‘mesra’ kepada semua pihak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan