Ahad, 17 Jun 2012

Ahli PAS Bertambah, Petanda ISLAM Yang Dibawanya Benar – Hu Pang Chaw



Blog Mtd-benut.blogspot.com

PONTIAN – Kira-kira 2000 ke atas setiap bulan borang keahlian untuk menjadi ahli PAS yang berjumlah satu juta lebih termasuk daripada kalangan bukan Islam yang bergerak di bawah Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) telah diterima, kata ketuanya, Hu Pang Chua.

Hal ini kerana katanya, PAS telah disanjungi oleh semua kaum dan mereka sedar bahawa UMNO-Barisan Nasional (BN) bukan lagi parti yang boleh menjaga kebajikan mereka.

Disamping itu, katanya Islam yang diperjuangkan PAS adalah yang betul dan menepati kehendak yang telah digariskan oleh Pencipta.

”PAS disanjungi semua kaum. Ahli PAS lebih satu juta. Orang bukan Islam sedar UMNO-BN bukan lagi parti yang mampu jaga kebajikan mereka.

”Setiap bulan 2000 ke atas orang nak masuk PAS. DHPP semakin bertambah ahlinya,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramahnya pada majlis Pidato Perdana DHPP dan Mahasiswa di pekarangan Markas PAS Cawangan Parit Tengah, Benut, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, M Subramaniam, Ketua Penerangan Dewan Himpunan Penyokong PAS Johor, Adam Adli, Aktivis Mahasiswa, Hj. Raden Sarobo Pono, Yang Dipertua PAS Pontian, Ustaz Atan Gombang, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut, Dr Ungku Mohd Noor Ungku Mahmood, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Pulai Sebatang, Tan Ah Kau, Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Pontian.

Pada majlis yang saya, Hu Pang Chau telah menerima sejumlah 50 borang keahlian daripada DHPP Pontian. Manakala penyerahannya dibuat oleh ketuanya, Tan Ah Kau.

Terdahulu, majlis turut diserikan dengan jamuan baryani gam kambing telah disertai kebanyakannya daripada kaum bukan Islam dan penduduk tempatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan