Selasa, 19 Jun 2012

Prestasi Cemerlang Pada PRU 12 Akan Dikekalkan


Blog Ibn75.wordpress.com

TANGKAK – PAS Johor melahirkan keyakinan yang teguh bahawa parti Islam itu akan mengekalkan prestasi pada 2008 dengan cemerlang dalam Pilihan raya Umum (PRU) 13 akan datang.

Perkara ini dinyatakan secara tegas oleh Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub bahawa pemimpin PAS di negeri ini memiliki ketokohan yang mengkagumkan setelah dibuktikan dalam pilihan raya 2008 iaitu dua kerusi berada di dalam genggaman parti Islam itu.

”Sejarah PAS Johor. Kita bangga diatas pengorbanan pejuang-pejuang terdahulu hari ini alhamdilillah tokoh Johor seperti Dr Mahfodz Mohamed, Pesuruhjaya PAS negeri kita saksikan semakin cemerlang.

”Dan ini memberi keyakinan dalam era pimpinan beliau dua DUN (Dewan Undangan Negeri) iaitu Maharani dan Sungai Abong dapat ditawan.

”Kita juga bangga dengan pencapaian DAP kerana turut berjaya menawan 4 kerusi. Ini bermakna kita (pakatan pembangkang) memiliki 6 kerusi. PRU 13 nanti (kita bekerja bersungguh-sungguh) Johor milik kita,” katanya lagi.

Salahuddin turut menambah dengan katanya tiada kerajaan yang boleh kekal selamanya dan hal itu punyai kaitan dengan urusan Allah swt.

Sehubungan itu, beliau mengingatkan kepada barisan kepimpinan negara ini bahawa Johor yang dianggap kubu terakhir buat UMNO bukan satu penghalang untuk meneruskan agenda bagi menerajui negara dengan jayanya.

”Malam ini, Johor dianggap kubu terakhir UMNO. Maka tanggungjawab kita untuk runtuhkan hanya dalam PRU ke 13 nanti dengan izin Allah.

”Ada orang kata, ini mustahil. Bagi kita tidak ada kerajaan yang kekal di bumi. Itu adalah urusan Allah,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramahnya pada majlis Pra Himpunan Hijau Ke Putrajaya peringkat negeri Johor di pekarangan Markas PAS Cawangan Sagil, Parit 2, Sagil dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Tuan Guru Dato’ Seri Hj Abdul Hadi Awang, Presiden PAS, Dr Mahfodz Mohamed, Pesuruhjaya PAS Johor, Hasan Karim, Naib Pengerusi PKR Johor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan