Rabu, 20 Jun 2012

Ikrar PKR Johor Mahu Bersama Tumbangkan UMNO-BN




Blog Ibn75.wordpress.com

TANGKAK – PKR negeri Johor menyatakan ikrar tanda kebersamaan dengan pakatan pembangkang bagi menumpukan usaha ke arah menumbangkan kerajaan UMNO-Barisan Nasional di negeri ini.

Perkara ini dinyatakan secara tegas oleh Naib Pengerusinya, Hasan Karim dengan katanya UMNO-BN yang dekat dengan persepsi seperti pengamalan rasuah, salah guna kuasa dan kezaliman sewajar sudah tidak layak mendominasi kerajaan hari ini.

Sebaliknya, dengan menumbangkan UMNO-BN katanya adalah cara yang terbaik bagaimana melahirkan satu kerajaan yang adil, telus dan beramanah.

”Kita nak rakyat tahu. Kita nak tolak kerajaan yang buruk dan nak naikkan kerajaan yang baik. Kita (PR) nak turunkan UMNO-BN yang rasuah dan nak naikkan PR (Pakatan Rakyat) yang telus serta amanah.

”Dalam Pilihan raya Umum (PRU) 13, kita nak jatuhkan BN yang zalim dan nak naikkan PR yang adil,” tegas beliau lagi.

Hasan berkata demikian ketika menyampaikan ucapannya dalam program pra Himpunan Hijau ke Putrajaya peringkat negeri Johor di pekarangan Markas PAS cawangan Sagil, Parit 2 Sagil, Tangkak, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang, Presiden PAS, Salahuddin Ayub, Naib Presiden PAS dan Dato’ Dr Mahfodz Mohamed, Pesuruhjaya PAS Johor.

Difahamkan, kemuncak program yang dijadualkan pada 29 ini akan diadakan di Dataran Dahlia, Johor Bahru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan