Jumaat, 15 Jun 2012

Lebuh raya Rakyat Ditakuti – Ustaz Azam




Blog Ibn75.wordpress.com

MERSING – Pembinaan Lebuh Raya Kota Bharu – Kuala Krai oleh kerajaan PAS Kelantan telah membuatkan sesetengah pihak berasa tidak selesa dipercayai ‘takut kempunan’ untuk kembali memerintah negeri tersebut, demikian kata ustaz Azam Razak, Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor.

Katanya, projek yang diberi nama Lebuh raya Rakyat  itu merupakan usaha kerajaan negeri, nyata mampu menterjemahkan keprihatinan dan kejayaan.

”Lebuhraya Rakyat. Usaha kerajaan negeri yang menyebabkan ada pihak-pihak yang tak senang duduk dan tak tidur lena. Bimbang kejayaan lebuhraya tersebut kerana takut kempunan untuk berkuasa,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan Harakahdaily dengan tajuknya ada pihak ugut juru ukur Lebuhraya Rakyat semalam.

Dalam laporannya, agensi berita itu menyebut, ekoran tindakan pihak tertentu ‘mengugut’ juru ukur asal yang bertanggungjawab untuk membina lebuhraya rakyat sejauh 73 kilometer itu, kerajaan negeri terpaksa melantik tujuh juru ukur yang baru bagi melicinkan perjalanan pembinaan lebuhraya itu nanti.

Datuk Husam Musa, Exco kerajaan negeri kelantan dilaporkan berkata, pembinaan lebuh raya itu masih mengikut jadual walaupun terdapat usaha untuk mengganggu kontraktor yang terlibat, termasuk juru ukurnya.

Bagaimanapun, Husam mendakwa kontraktor yang dilantik masih lagi kuat dengan ikatan perjanjian walaupun pihak tertentu cuba untuk ‘menghasut’ agar tidak terlibat dengan pembinaan lebuhraya itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan