Jumaat, 22 Jun 2012

Dr Mohamad Taslim Aktif Dalam DUN


Blog Ibn754.wordress.com

NUSAJAYA – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS-Maharani, Dr Mohamad Taslim dilihat antara pemimpin pembangkang yang aktif mengemukan beberapa soalan di persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor kali ke 13 dekat sini.

Antara soalan yang menarik dikemukakannya adalah  berhubung soal peruntukan kepada saudara baru di negeri ini dan program yang melibatkan komuniti itu.

Bagaimanapun, soalan beliau telah dijawab oleh Pengerusi Jawatankuasa Agama Negeri, Datuk Zainal Abidin Othman dengan katanya program seperti Kelas mingguan, sambutan Awal Muharam, Maulidrurrasul, Israk Mikraj dan awal Ramadhan adalah aktiviti untuk meningkatkan fahaman dan akidah mereka.

Datuk Zainal turut dilaporkan berkata. Sejak tahun 2008 hingga April lepas, seramai 3853 saudara baru memeluk Islam di negeri ini dengan kaum Cina mencatat bilangan tertinggi iaitu 815 orang.

Katanya, jumlah tersebut diikuti kaum India (683), Iban (626), Kadazan (225), Orang Asli (257), Warga asing (687) dan lain-lain (395).

Dalam pada itu, Dr Mohamad turut menyentuh soal bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), telah dijawab oleh Pengerusi Pembangunan Wanita dan Keluarga, Kebajikan Masyarakat dan Kesihatan, Dr Robia Kosai iaitu berlakunya kes bayaran dua bulan sekali disebabkan kajian semula dan klien tidak dapat dihubungi selain tidak mengambil wang bantuan di pejabat JKM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan