Rabu, 7 Disember 2011

UMNO Perlu Menempah PERSARAAN Terlebih Awal


Oleh : Ibn_bacoks

UMNO-BARISAN NASIONAL disarankan supaya memendekkan tempoh perkhidmatannya dan mengisytiharkan persaraan lebih awal bagi memberi laluan kepada pihak lain memerintah, kata Dato’ Dr Mahfodz Mohammed, Pesuruh jaya PAS negeri Johor.

Hal ini, kerana katanya bagi mengelak kerosakan dan pelanggaran syariat Allah terus dilakukan setelah lebih 50 tahun memerintah negara ini.

Malah katanya lagi adalah menjadi tanggungjawab masyarakat untuk mengubah kerajaan yang ada supaya terlepas dari dikongkong dan tidak mahu bersekongkol dari mendapat kemurkaan Allah swt.

”Saya seru buatlah perubahan kerana (UMNO) sudah lama perintah 50 tahun perlu bersara segera. Cukuplah UMNO perintah.

”Makin lama perintah, makin lamalah negara akan rosak. Ini tanggung jawab kita untuk buat perubahan. Apatah lagi UMNO buat banyak kerosakan, pelanggaran syariat, tambahan pula rasuah, salah guna kuasa.

”Tak kan kita yang telah hidup lama, dididik di sekolah-sekolah. Tak kan rela lagi nak dikongkong?” soalnya lagi.

Disamping persaraan itu diperlukan kerana katanya juga merupakan tuntutan disebalik peristiwa Baginda saw berhijrah antara lainnya berhijrah dengan meninggalkan larangan Allah Swt.

”Kerana dalam hijrah ada dua jenis. Pertama, kerana tinggalkan larangan Allah.

”UMNO buat banyak penyelewengan, rasuah dan dosa. Kena tinggalkan. Kalau masuk sokong UMNO, (bermakan) suka rasuah. (oleh itu) hidup tak akan tenang kerana dosa (rasuah).

”Kedua, Fi sabilillah. Berpindah daripada jalan syaitan kepada jalan Allah. Apa yang dibuat PAS, hijrah ke jalan Allah,” terangnya lagi.

Dr. Mahfodz turut menambah dengan katanya UMNO masih lagi teragak-agak dalam soal tuntutan BERSIH 2.0 yang baginya amat berat untuk dipenuhi, jelas membuktikan parti itu cukup gerun kepada perubahan.

Sebab itu ujarnya UMNO perlu menjalankan tanggung jawabnya sebagai pemerintah dan apabila gagal, persaraan itu harus dilakukan sebagai mengambil semangat hijrah Rasulullah saw.

”(UMNO) gagal menjadi pemerintah yang baik kerana) banyak khianat bangsa dan agama, hapus tulisan jawi. Ia bukan PAS. (selain itu) Pinggir bahasa Melayu. Ia bukan PAS.

”(UMNO) tak pertahan kedaulatan negara. Isu Pulau Batu Putih. Siapa yang hakis keistimewaan orang Melayu?, (sebaliknya UMNO) berjuang untuk perut. Siapa yang kurangkan kuasa Melayu pada zaman Dr Mahathir?” soalnya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan