Khamis, 29 Disember 2011

Jom Naik Ke Sekolah 2012

Oleh : Ibn_bacoks

PONTIAN – Bagi meringankan bebanan keluarga yang tidak berkemampuan disaat menjelangnya sesi persekolahan 2012 maka PAS Kawasan Pontian di bawah Lajnah Kebajikannya telah mengadakan program Jom Naik Ke Sekolah 2012.

Menurut ketuanya, Sdr. Samsudin Jaafar berkata pelbagai cara telah dilakukan oleh pihaknya bagi membantu golongan yang dhaif tanpa mengira aliran fahaman politik sebelum ini.

Program ini, ujarnya adalah antara usaha yang berterusan bagi memperkenalkan PAS di mata masyarakat dan memberi peluang kepada orang ramai beramah mesra dengan kepimpinan parti itu di peringkat Pontian.

”Tujuan kami (PAS Pontian) untuk bantu keluarga yang kurang berkemampuan dan ingin perkenalkan PAS kepada masyarakat,” ujarnya ketika dihubungi Mtd-benut.blogspot.com semalam.

Tinjauan mendapati, program yang melibatkan sebahagian daripada anak-anak yatim kawasan Pontian itu, turut diberi nama Majlis Meraikan Anak-anak Yatim Lepasan UPSR telah diadakan dalam satu majlis yang penuh ceria di perkarangan Pusat Membeli Belah PasarayaKu cawangan Pontian, dekat sini, pertengahan bulan ini.

Difahamkan, kira-kira 94 orang anak yatim yang diraikan itu adalah terdiri daripada kalangan murid sekolah rendah iaitu 68 orang manakala bagi lepasan UPSR pula 26 orang.

Sumbangan cenderahati, kupon RM50 setiap orang dan membuka akaun secara percuma bernilai RM10 telah disumbangkan oleh PAS Kawasan, PasarayaKu dan Bank Islam Malaysia Berhad cawangan Pontian.

Majlis yang bermula pada pukul 9.00 pagi itu, turut dihadiri Ustaz Atan Gombang, Pengelola Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut. Majlis berakhir jam 1.00 tengah hari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan