Isnin, 12 Disember 2011

Mengundi Parti ISLAM Boleh Mengundang Kebaikan - Ust. Zamri (Mantop)


Oleh : ibn_bacoks

PONTIAN - Ustaz Zamri Zainuddin, bekas Pengacara Mari Mengaji Tv9 menegaskan bahawa dalam soal pemilihan tampok kepimpinan negara haruslah diperhalusi dari segenap aspek bagi memenuhi ciri yang telah digariskan oleh agama dan yang boleh mengundang kebaikan bersama.

Sebaliknya, kata beliau lagi dengan mengabaikan soal ketelitian itu, dibimbangi boleh menimbulkan kemudharatan sehingga menyebabkan seseorang itu dimurkai Allah swt.

Sehubungan itu, beliau menyarankan supaya apabila tiba peluang untuk memilih seorang pemimpin haruslah diutamakan kepada golongan yang ingin menegakkan Islam sepenuhnya.

Katanya lagi, 'syurga' turut diperuntukkan kepada mereka yang ingin menegakkan Makruf dan mencegah kemungkaran termasuklah dengan niat dan perbuatan yang berhasrat meninggikan Kalimah Allah swt.

''Termasuk nak undi, nak masuk syurga. Aku nak tolong orang-orang yang nak hidupkan Islam. ...... Mengundi dan pangkah. Orang nak haji mabrurpun kena fikir benda itu (undi),'' terangnya lagi.

Beliau berkata demikian ketika menjawab satu soalan berkenaan dengan Haji Mabrur pada satu Forum Agama di Dun Benut, dekat sini, baru-baru ini.

Tinjauan Mtd-Benut.blogspot.com mendapati, forum anjuran Nur Qamar & Son Enterprise itu telah dihadiri lebih 700 orang, antara lainnya adalah daripada kalangan kaum Cina.

Hadir sama ialah Ustaz Atan Gombang, Pengelola Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut, Tn. Hj. Bachok Welang, Naib Yang Dipertua PAS Kawasan Pontian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan