Selasa, 27 Disember 2011

Pemimpin Yang Takabur Dan Menyeleweng Dikecam

Oleh : Ibn_bacoks

PARIT RAJA – Selebriti terkenal, Bob Lokman mengecam perbuatan kebanyakan para pemimpin negara ini yang disifatkannya ‘takabur’ dan ‘menyeleweng’ dengan tidak mengendahkan amaran Allah SWT.

Beliau menambah lagi dengan menasihati golongan itu agar tidak mempermainkan Islam seperti mendoktrinkan dalam minda masyarakat satu fahaman yang cuba memperkecilkan kekuasaan Pencipta mereka.

”Islam jaga bangsa. (sebab) yang mulia (bangsa) kerana agama. Jangan (tanam fahaman) kata, kalau kerajaan BN (UMNO-Barisan Nasional) tak ada hari ini, tak ada kita. Jangan berlagak. Kita dipimpin orang yang bertakabur,

”(kenapa) Tak ada (kalangan pemimpin) yang (ber)kata, ekonomi jatuh kerana peringatan Allah. Sebab ramai Menteri yang makan rasuah. Oleh itu, marilah kita solat taubat di Parlimen,” ujarnya bernada sinikal sambil disambut gelak ketawa para hadirin.

Selain itu, beliau turut menyelar tindakan seorang Menteri Kabinet yang tidak menggunakan peluang berkuasa untuk memperbaiki diri dan negara sebaliknya mengambil kesempatan dengan menyalahgunakan kuasa bagi perkara yang lain.

”Lembu duduk dalam kondo tanda kiamat. Pelik! Nasib baik lembu tak pakai kondom.

”Menteri kata, itu urusan suami. Dia Menteri yang jaga keluarga, hal keluargapun tak tahu, macam mana buat kerja,” tegas beliau lagi

Dalam perkembangan berkaitan, beliau berkata PAS adalah pilihan utamanya setelah bersara dari bidang lakonan berbanding UMNO kerana parti itu memperjuangkan iman dan akidah.

Perkara itu berlaku, katanya kerana persekitaran yang ada hari ini menggalakkan manusia lupa kepada Allah SWT kerana sibuk dengan kehendak dunia.

Justeru, dengan penggabungannya kepada gerakan Islam seperti PAS ini, telah mendorongnya untuk  memperbaiki diri dengan harapan boleh menyelamatkan keluarga dan masyarakat daripada mendapat kemurkaan Allah SWT.

”PAS perjuangkan iman-akidah. Dalam perlembagaan (parti, letak Islam paling tinggi), itupun niat dalam hati untuk apa berjuang? Masuk (PAS) kerana Allah. Bukan seseorang.

”Sepuluh bulan (sertai PAS) memang ada cacat. Keluar (PAS) tak sekali, apa lagi bersuara (kenyataan yang bercanggah) di luar kandang. (perbuatan) Ini sudah terasing dengan kumpulan yang ada,” ujarnya lagi.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapannya pada majlis ceramah di perkarangan Dataran Parit Daun, Parit Raja, Parlimen Sri Gading, dekat sini, semalam.

Hadir sama Hj. Hashim Jusoh, Yang Dipertua PAS Kawasan Sri Gading.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan