Selasa, 6 Disember 2011

‘MIMPI’ Tumbangkan UMNO, Bakal Menjadi Kenyataan : YB Salahuddin


Oleh : Ibn_bacoks

AHLI PARLIMEN Kubang Kerian, YB Salahuddin Ayub menafikan sekeras-keras kenyataan seorang pemimpin UMNO Johor yang cuba memperlekeh keupayaan pembangkang untuk menawan JOHOR yang menyifatkan PR ber’mimpi’ yang perlu ditinggalkan.

Sebaliknya beliau yakin kononnya yang dinamakan mimpi itu bakal menjadi kenyataan berbekalkan kebijaksanaan pengurusan parti.

Menurutnya, kriteria dalam soal pemilihan calon antara penumpuan yang diambil kira dengan kebanyakannya terdiri daripada anak kelahiran Johor.

Disamping itu, cara mentadbir negeri nyata berbeza seperti mana yang diamalkan UMNO-Barisan Nasional yang sinonim dengan rasuah, korupsi mahupun salah guna kuasa menyebabkan keyakinan rakyat mula terhakis sedikit demi sedikit.

”Kualiti PAS dan UMNO sama. (tahap) intelek, sijil sama (mempunyai) sijil. Pandai sama pandai. Kita (mahu) tanamkan (pemikiran) kepada rakyat, (bahawa) kami tidak akan korup pada pemerintahan. Itu beza (dengan UMNO).

”Contoh, Tok Guru Nik Aziz perintah (Kelantan). Laporan audit menyatakan tak ada penyelewengan dan salah guna kuasa. (Tahun) 2010, tak ada pun audit teruk dalam negeri Pakatan Rakyat,” tegas beliau lagi.

Sementara itu, beliau menambah lagi dengan katanya bahawa tiada yang mustahil lebih-lebih lagi berupa dakyah mengatakan UMNO cukup sukar ditumbangkan sedangkan katanya negara Vietnam yang jauh terpencil kepada dunia luar mampu mengusir Amerika Syarikat keluar ke negara itu dalam keadaan yang mengaibkan.

Ini contoh katanya sebuah bangsa yang dianggap hebat dan angkuh namun suatu ketika dahulu boleh tersungkur dengan sebuah kerajaan yang kecil.

Menurutnya lagi, masyarakat Amerika rata-ratanya telah tersilap menyangka bahawa kelompok kulit Hitam di negatra itu tidak berupaya menjadi presiden namun dengan kecekapan dan kesedaran anak muda mengeksploitasikan media baru memperlihatkan Obama berjaya menduduki White House dengan begitu mudah sekali.

”Kita harus gunakan peralatan yang ada. Handphone ke. Gunakan jari untuk sebarkan makluimat, supaya rakyat faham dan boleh jatuhkan BN.

”Di US, jari anak muda boleh jatuhkan (bangsa) kulit putih. Di Malaysia, anak muda gunakanlah jari untuk jatuhkan BN. Tak payah guna banyak senjata,” terang beliau lagi ketika berucap dalam satu Forum pada slot Warong Kopi ‘O’ Pentas Pemuda, di Pekan Ayer Hitam, dekat sini, baru-baru ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan